هشدار رهبر جمهوری اسلامی ایران در آستانه انتخابات: هر کسی قیام کند، سیلی خواهد خورد

خامنەای گفت: نامزدها سعی کنند گسل‌های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی را تحریک نکنند

 

k24 - اربیل

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه ( ٢٠ اردیبهشت ١٣٩٦) درباره انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران گفت: "اگر کسی بخواهد علیه امنیت کشور قیام کند، قطعاً با عکس‌العمل سخت مواجه خواهد شد". وی با اشاره به اعتراضات انتخاباتی سال هشتاد و هشت گفت: "امنیت کشور باید محفوظ بماند. هرکسی از این راه تخطی کند قطعاً بداند سیلی خواهد خورد".

رهبر جمهوری اسلامی همچنین اضافه کرد: "ما در انتخابات تازه‌کار نیستیم، ۳۸سال است که با انتخابات سر و کار داریم، ما در کار انتخابات مجربیم، می‌دانیم آن کسانی که در انتخابات طرف قضیه هستند و دخالت دارند، این‌ها ممکن است در چه محیط‌های فکری قرار بگیرند و چه دشمنی‌ها و چه وسوسه‌هایی به این‌ها رو می‌آورد".

خامنە‌ای بە نامزدهای حاضر در انتخابات توصیه کرد: "سعی کنند گسل‌های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی را تحریک نکنند و نامزدها به‌خاطر خطای در تشخیص، این گسل‌ها را به نفع دشمن تحریک نکنند".

وی خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی گفت که تغییر رفتار" با "تغییر نظام" هیچ فرقی ندارد و "تغییر رفتار یعنی "از بین بردن نظام اسلامی".

این اظهارات خامنه‌ای درحالی است که همچنان دو نامزد معترض به انتخابات سال هشتاد و هشت در حصر خانگی هستند.

همچنین به نظر می رسد نگرانی‌هایی از سوی حکومت درباره رفتار محمود احمدی‌نژاد که صلاحیت او برای نامزدی در انتخابات از سوی شورای نگهبان رد شده، وجود دارد.

رهبر جمهوری اسلامی ایران در حالی این سخنان را ایراد کرد کە حسن روحانی رئیس جمهور و نامزد این دورە انتخابات در بعضی موارد حقوق ملیتهای ایران را در تبلیغات انتخاباتی خود مطرح کردە است.