آلوسی: دولت عراق شکست خورده است و پول این کشور به روسپی‌خانه‌های اروپا و لبنان برده می‌شود

"هَولِر پایتخت واقعی عراق و معرف عراق آزاد است"
مثال آلوسی، دبیرکل حزب امت عراق
مثال آلوسی، دبیرکل حزب امت عراق

اربیل(کُردستان٢٤)- دبیرکل حزب (امت عراق) هَولِر/اربیل را پایتخت واقعی عراق و معرف عراق آزاد دانست.

مثال آلوسی، دبیرکل حزب (امت عراق) در گفتگوی خبری تلویزیون (کُردستان٢٤)، اعلام کرد:"هیئت مذاکرات دولت اقلیم کُردستان در مذاکرات با بغداد در باره حقوق و امتیازات اقلیم کُردستان، به تعهدات خود پایبند بوده و هیچ بهانه‌ای برای طرف‌های عراقی باقی نگذاشته است".

وی افزود؛ در حال حاضر هَولِر/اربیل پایتخت واقعی عراق و معرف عراق آزاد است، بغداد اشغالگری ایران را نمایندگی می‌کند.

آلوسی، تاکید کرد؛ بدون موافقت کُرد هیچ تصمیمی، تصمیم همه عراق نخواهد بود، تصمیم خروج نیروهای آمریکا از عراق به دلیل عدم موافقت کُرد به یک تصمیم عراقی تبدیل نشد.

او همچنین اظهار داشت؛ یک اراده خارجی نمی‌خواهد کُرد آزاد باشد، ایرانی‌ها نمی‌توانند بگویند اقلیم کُردستان در کنترل آنها است، اما می‌توانند بگویند که بغداد را کنترل کرده‌اند. دولت عراق شکست خورده است و حال شبه‌نظامیان تلاش می‌کنند به آمریکا بگویند؛ موشک‌ها را آنها شلیک نمی‌کنند، اما دروغ می‌گویند. عراق یک دولت کارتنی است و مصطفی کاظمی باید تکلیف خود را روشن کند، باید ثابت کند که عراقی است و کشور را متحد سازد.

دبیر کل حزب (امت عراق) در مورد اوضاع اقتصادی عراق نیز گفت؛ پول عراق را القاعده و داعش نبرده‌اند، این پول نزد حزب‌الله است در ایران و به روسپی‌خانه‌های اروپا و لبنان برده می‌شود. پول‌ها را کسانی دزدیده‌اند که در بغداد نشسته‌اند و خود را نماینده مردم می‌دانند.

آلوسی از مخالفان سرسخت جریان‌های سیاسی شیعه در عراق است.

ب.ن