پرزیدنت بارزانی با سرکنسول و نمایندگان سیاسی کشورهای عربی در اقلیم کوردستان دیدار کرد

پرزیدنت بارزانی و نمایندگان سیاسی کشورهای عربی در اقلیم کوردستان بر تقویت روابط چندجانبه تأکید کردند

اربیل (کوردستان ۲۴)- پرزیدنت مسعود بارزانی، روز دوشنبه ۶ بهمن، در صلاح‌الدین اربیل با هیئت مشترک نمایندگان و سرکنسول‌های کشورهای عربی دیدار کرد.

هیئت دیپلماتیک کشورهای عربی در اقلیم کوردستان در این دیدار، از سرکنسول‌ها و نمایندگان سیاسی فلسطین، کویت، امارات متحده‌ی عربی، مصر و اردن تشکیل‌شده بود.

در این دیدار کە بە مناسبت آغاز سال نو میلادی برگزار شد، نمایندگان کشورهای عربی ضمن ابلاغ درود روسای کشورهایشان بە پرزیدنت بارزانی و قدردانی از تسهیل روابط اقلیم کوردستان کشورهای عربی، پذیرش صدها هزار آوارەی عرب جنگ داعش و رشادت نیروهای پیشمرگە درنبرد با تروریست‌های را ارج نهادند.

دیپلمات‌های عرب در اقلیم کوردستان همچنین ضمن تأکید بر ادامه‌ی روابط حسنە با اقلیم کوردستان، خواستار حل مسالمت‌آمیز اختلافات میان اقلیم کوردستان دولت فدرال عراق شدند. 

پرزیدنت بارزانی نیز در این دیدار با قدردانی از هیئت مهمان، تصریح کرد کە اقلیم کوردستان همیشه در جهت روابط دوستانه با کشورهای همسایه تلاش کرده و از اصول آشتی و همزیستی حمایت کرده است. پرزیدنت بارزانی در مورد روابط اربیل و بغداد نیز گفت: لازم است مشکلات از طریق گفتگوی آشتی‌جویانە و در چارچوب قانون اساسی و احترام بە نظام و تمامیت ارضی اقلیم کوردستان باشد.

پرزیدنت بارزانی همچنین بر توسعه‌ی روابط میان اقلیم کوردستان و کشورهای عربی تأکید کرد.  

/.م