زِدان عاصی: تلاش برای سقوط تشکیلات خودگردان شمال و شرق سوریه نتیجه‌ای منفی برای اوضاع کلی سوریه خواهد داشت

"نیروهای نظامی در شمال و شرق سوریه برای مقابله با هر حمله ترکیه آمادگی کامل دارند"
نیروهای تشکیلات خودگردان شمال و غرب سوریه (ه س د)
نیروهای تشکیلات خودگردان شمال و غرب سوریه (ه س د)

هَولِر/اربیل (کوردستان٢٤)- عضو دفتر ریاستی امورات دفاعی در شمال و شرق سوریه از حمله ترکیه به مناطق (دِرک) هشدار داد.

عضو دفتر ریاستی امورات دفاعی در شمال و شرق سوریه (زِدان عاصی) در اظهاراتی رسانه‌‌ای اعلام کرد:" شایعه زمینه‌سازی ترکیه برای حمله به مناطق (دِرک) در شمال شرق سوریه و شهر شنگال در جنوب کوردستان مطرح شده است".

(زِدان عاصی) افزود:" ترکیه به حمله به سوریه ادامه خواهد داد و پس از اعلام تشکیلات خودگردان در شمال و شرق سوریه، بر میزان حملات‌‌اش افزوده است".

وی همچنین اظهار داشت؛ حمله ترکیه به منطقه محتمل است و حمله دوباره آن کشور سرآغاز جنگی جدید و بی‌پایان خواهد بود، نتیجه آن نیز برای سوریه و منطقه به طور کلی فاجعه بار خواهد بود.

عضو دفتر ریاستی امورات دفاعی در شمال و شرق سوریه، تاکید کرد که اگر ترکیه به (دِرک) حمله کند، آتش جنگ به همه مناطق و حتی عفرین نیز سرایت خواهد کرد.

(زِدان عاصی) گفت:" حمله به (دِرک) باید با موافقت عراق و نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش صورت گیرد، بدون موافقت عراق، ترکیه نمی‌تواند به آن منطقه حمله کند چرا که نیروهای ائتلاف در آنجا پایگاه دارند.

وی از روسیه و دولت دمشق خواست که نقش خود را ایفا نموده و متوجه مسئولیت خود نسبت به دست‌درزای ترکیه باشند.   

(زِدان) افزود؛ اگر دولت سوریه می‌خواهد چنانکه ادعا می‌کند مرزهای سوریه را حفظ کند، باید جلوی این تهدیدات را بگیرد، اما اگر توافقی سوری، روسی و ترکی برای سقوط تشکیلات خودگردان شمال و شرق سوریه انجام شده است، باید دانست که نتیجه‌ای منفی برای اوضاع کلی سوریه و مرزهای این کشور خواهد داشت.

وی تاکید کرد که نیروهای نظامی آنها در شمال و شرق سوریه برای مقابله با هر حمله ترکیه آمادگی کامل دارند.

ب.ن