دولت اقلیم کوردستان پیشنهاد واگذاری پرونده نفت به بغداد را رد کرد

"طرح اینگونه شروط غیر قانونی در مسیر رسیدن به توافق، مانع ایجاد می‌کند"
هیئت مذاکرات دولت اقلیم کوردستان با بغداد
هیئت مذاکرات دولت اقلیم کوردستان با بغداد

هَولِر/اربیل (کوردستان٢٤)- هیئت مذاکرات دولت اقلیم کوردستان با بغداد، پیشنهاد دولت عراق را برای واگذاری پرونده نفت اقلیم کوردستان به بغداد رد کرد.

یک منبع آگاه به (کوردستان٢٤) گفت:" دولت اقلیم کوردستان با واگذاری پرونده نفت به بغداد موافقت نکرده و شایعات منتشر شده در این زمینه بی‌اساس هستند و طرح اینگونه شروط غیر قانونی در مسیر رسیدن به توافق، مانع ایجاد می‌کند".

این منبع افزود؛ دولت اقلیم کوردستان به تحویل درآمد ٢٥٠هزار بشکه نفت بە دولت فدرال که پیش از این برای آن اعلام آمادگی کرده، پایبند است.

وزارت منابع طبیعی اقلیم کوردستان نیز پیش از این اعلام کرده بود که دولت عراق یک دولت فدرالی است و بر اساس قانون که با رای اكثریت عراقی‌‌ها تصویب شده، اقلیم کوردستان حق استخراج و فروش نفت را دارد. به همین دلیل خواست واگذاری پرونده نفت به بغداد یک خواست غیر قانونی است.

روز یکشنبه ٤ بهمن ١٣٩٩ هیئت مذاکرات دولت اقلیم کوردستان برای ادامه گفتگو‌ها در مورد مشکلات میان اقلیم کوردستان و بغداد عازم بغداد شد و با کمیسیون مالی مجلس نمایندگان عراق نشست‌هایی با موضوع سهم اقلیم کوردستان از لایحه بودجه ٢٠٢١ عراق برگزار کرد.

ب.ن