مثال آلوسی: آنانکه در بغداد شکست خورده‌اند از پیروزی هَولِر هراس دارند

"تنها اقلیم کوردستان تحت کنترل و سلطه شبه‌نظامیان قرار نگرفته است و به همین دلیل است که کورد و رهبری آن آماج حملات می‌شوند"
مثال آلوسی، دبیرکل حزب امت عراق
مثال آلوسی، دبیرکل حزب امت عراق

هَولِر/اربیل (کوردستان٢٤)- دبیرکل حزب امت عراق، دلیل مورد هدف قرار دادن رهبری کورد و شهروندان اقلیم کوردستان را، شکست گروه‌های شبه‌نظامی در بغداد می‌داند.

مثال آلوسی، دبیرکل حزب امت عراق، در گفتگو با مجله خبری شبکه (کوردستان٢٤)، در مورد فشارهای بغداد علیه اقلیم کوردستان، اظهار داشت:" اقلیم کوردستان در بسیاری زمینه‌ها موفق بوده است، دولت اقلیم کارهای زیرساختی انجام می‌دهد، اما در بغداد دولت شکست خورده است و شبه‌نظامیان می‌خواهند تمام عراق را کنترل کنند".

دبیرکل حزب امت عراق، افزود:" صراحتا بگویم، اگر حکمت جریان‌ها و رهبری کورد و دولت و پارلمان کوردستان در میان نبود، جنگ داخلی رخ می‌داد. شبه‌نظامیان در بغداد و بصره و آنانکه از آنسوی مرزها حمایتشان می‌کنند، شکست خورده‌اند. مفسدین در بغداد نمی‌توانند در پیشرفت و توسعه زندگی کنند، این گونه احزاب و گروه‌های شبه‌نظامی دشمن تمدن و تاسیس دولت هستند، آنچه در حال رخ دادن است، طرحی از پیش برنامه‌ریزی شده است برای مورد هدف قرار دادن اقلیم کوردستان و شهروندان آن".

آلوسی تاکید کرد:" شهروندان و گردشگرانی که از دیگر استان‌های عراق به اقلیم کوردستان سفر می‌کنند و به گردشگاه‌ها می‌روند، می‌پرسند؛ چرا چنین پیشرفت‌هایی در بصره و بغداد مشاهده نمی‌شوند، این گونه پرسش‌ها یک بمب سیاسی هستند و مفسدین و شبه‌نظامیان را تهدید می‌کنند. ما از اقلیم کوردستان قدردانی می‌کنیم که شمار زیادی از مردم عراق را پناه داده است، چرا که نمی‌توانند در بغداد زندگی کنند، آنجا شبه‌نظامیان زندگی را نابود کرده‌اند. شبه‌نظامیان می‌خواهند عراق را کنترل کنند، تنها اقلیم کوردستان تحت کنترل و سلطه شبه‌نظامیان قرار نگرفته است و به همین دلیل است که کورد و رهبری آن آماج حملات می‌شوند، آنهم در حالی که دولت اقلیم برای ایجاد زیرساخت‌ها در تلاش است. آنان که ٨٠ درصد بودجه عراق را دزدیده‌اند به درصد باقی‌مانده نیز چشم دوخته و می‌خواهند آن را هم بدزدند".   

دبیرکل حزب امت عراق، معتقد است:" در بغداد از پیروزی اقلیم کوردستان هراس دارند و بازندگان از پیروزی می‌ترسند. اقلیم کوردستان به رغم انتقادات در بسیاری از زمینه‌های سیاسی، قانونی و اجتماعی، در مقایسه با بغداد و استان‌های دیگر عراق موفق بوده است. بر خلاف اقلیم، تاسیس دولت در بغداد شکست خورد، به همین دلیل آنانکه در بغداد شکست خورده‌اند از پیروزی هَولِر/اربیل هراس دارند".

ب.ن