افزایش شمار قربانیان غیر نظامی در موصل

ساکنین مناطق تحت کنترل داعش در غرب موصل در میان تیراندازی عناصر مسلح این گروه و بمباران جنگنده‌های عراقی

K24 - اربیل

به گزارش کردستان24، طی 48 ساعت گذشته 230 تن از ساکنین موصل در کرانه باختری شهر کشته شدند.

رضا عبدالله بهاردی از افسران نیروهای ویژه عراق در جمع خبرنگاران اعلام کرد «گروه تروریستی داعش در طی 48 ساعت گذشته 157  تن از ساکنین غرب موصل را کشته است که تعدادی زیادی زن و بچه در میان کشته شدگان دیده میشوند».

همچنین گفت «این افراد هنگام فرار از محله زنجلی هدف شلیک عناصر مسلح داعش قرار گرفتند».

نیروهای عراقی با غلبه بر گروه داعش در بیشتر محله‌های غرب موصل سعی می‌کنند اندک محلات باقیمانده در دست داعش را کنترل کنند و چند روزی است در محله زنجلی و چند محله دیگر بویژه نزدیکی‌های مسجد نوری با گروه داعش درگیر هستند.

افسر نیروهای عراقی با اشاره به افزایش شمار قربانیان غیر نظامی در محله‌های باختری موصل اظهار داشت «43 تن دیگر در نتیجه بمباران هواپیماهای جنگنده عراقی در محله شفا کشته شدند».

عملیات آزادسازی موصل در روز 26 مهر 1395 با مشارکت نیروهای پیشمرگه و عراقی آغاز شد و در اوائل عملیات نیروهای پیشمرگه مناطق زیادی در حومه و اطراف موصل را کنترل کردند و راه را برای ورود نیروهای عراقی به داخل شهر هموار کردند.

عملیات نیروهای عراقی در محله‌های باختری موصل بویژه در شهر قدیم به خاطر ازدیاد جمعیت و تنگ بودن خیابان و کوچه‌ها و همچنین بافت قدیمی شهر از سرعت پیشرفت نیروهای عراقی کاسته و از طرف دیگر باعث افزایش قربانیان غیر نظامی شده و عناصر داعش در محلهای قدیم شهر به عنوان سپر انسانی از ساکنین موصل استفاده میکنند.