بارزانی و عبادی آخرین تحولات جنگ علیه داعش را بررسی می‌کنند

بر تداوم هماهنگی عالی بین نیروهای عراقی و پیشمرگه برای آزادسازی مناطق باقیمانده تحت کنترل داعش تاکید کردند.

K24 - اربیل

به گزارش کردستان24، مسعود بارزانی  رئیس اقلیم کردستان و حیدر عبادی نخست وزیر عراق وضع سیاسی، امنی و اقتصادی این کشور را بررسی می‌کنند.

دفتر مطبوعاتی عبادی اعلام کرد عبادی و بارزانی در یک تماس تلفنی، اوضاع سیاسی، امنی و اقتصادی عراق و عملیات آزادسازی موصل را مورد بحث و گفتگو قرار دادند».

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان روز چهارشنبه 17 خرداد در نشستی با حضور معاونش و نخست وزیر با نمایندگان جریانات سیاسی دیدار کرد و در این جلسه تصمیم گرفته شد همه پرسی استقلال کردستان روز 25 سپتامبر   2017 (سوم مهر ماه 1396) برگزار شود.

بنا به گزارش دفتر مطبوعاتی عبادی، تماس تلفنی به درخواست بارزانی بوده است و بر تداوم هماهنگی عالی بین نیروهای عراقی و پیشمرگه برای آزادسازی مناطق باقیمانده تحت کنترل داعش تاکید کردند.

نخست وزیر عراق و رئیس اقلیم کردستان با اشاره بر اهمیت اتحاد صفوف و دوری از هر اقدامی که بر ادامه پیروزیهای بزرگ به دست آمده تاثیر سوء داشته باشد، تاکید کردند کە پیروزی نهایی علیه ترور و ثبات مناطق آزاد شده نزدیک است و به کوشش زیادتری در این زمینه نیاز است.

عملیات آزادسازی موصل در روز 26 مهر 1395 با مشارکت نیروهای پیشمرگه و عراقی و با حمایت ائتلاف بین‌المللی مبارزه علیه داعش به رهبری آمریکا آغاز شد و در اوائل عملیات نیروهای پیشمرگه مناطق زیادی در حومه  موصل را کنترل کردند و راه را برای ورود نیروهای عراقی به داخل شهر هموار کردند.