آخرین هشداری و تاکتیک داعش در موصل

چندین حروف جداگانه را برای اهداف مختلف بر روی دیوارهای خانه های موصل نوشته است.

K24 - اربیل

عناصر مسلح داعش به منظور هشداری و طبقه‌بندی کردن مردم موصل در مناطق تخت کنترل خود در غرب این شهر بر روی دیوار خانه‌های مردم حروفهای مختلفی می‌نویسد و این آخرین تاکتیک داعش برای مقابله با پیشروی نیروهای عراق به حساب می‌‌آید.

ساکنین منطقه 17 تموز به وب سایت « ارفع صوتک» گفتند گروه داعش دست به نوشتن حروفهای س، ن، م،  ر، ت و ح بر روی دیوار خانه‌های مردم کرده‌اند.

حرف (س) به معنای این خانه ماشین دارد و داعش بر دیوار خانه‌هایی که ماشین دارند، این حرف را به بزرگی در نزدیکی درب این خانه‌ها نوشته است.

ساکنین غرب موصل همچنان گفتند گروه داعش آنها را مجبور کرده است ماشینهای خود را در خیابان پارک کنند، برای اینکه این گروه بتواند به آسانی دسترسی به ماشینهای آنها برای مقابله با پیشروی نیروهای عراقی داشته باشد.

آنهایی که از این فرمان داعش سرپیچی کنند مجازات میشوند و حتی او را میکشند.

داعش همچنین برای طبقه‌بندی کردن مردم موصل حروفهای دیگری بر دیوار خانه‌های آنان نوشته است.

حرف (ن) به معنای نصاری. داعش این حرف را بر روی خانه‌های مسیحیان نوشته است.

حرف (م) به معنای کلمه مرتد. داعش این حرف را بر دیوار خانه‌های آن دسته از سونیهای مخالف تعلیمات خود نوشته است، بدون آنکه عملشان را در نظر بگیرد.

حرف (ر) به معنای کلمه رافضی. گروه داعش این حرف را بر روی دیوار خانه‌های شیعیان در موصل نوشته است.

حرف (ت) به معنای کلمه تحقیق. داعش این کلمه را بر روی دیوار آن دسته از ساکنین موصل نوشته است که تحت تحقیقات قرار دارند.

حرف (ح) به معنای کلمه حضور. گروه تروریستی داعش این حرف را بر روی خانه‌های آن دسته از ساکنین موصل نوشته است، که باید در دفتر املاک گروه حضور داشته باشند.

گروه تروریستی داعش تنها بر مناطق محدودی از شهر قدیم موصل تسلط دارد و در محاصره نیروهای عراقی است و به گفته فرماندهان نظامی، وجود داعش در این مناطق تنها مسئله وقت است.

عملیات آزادسازی موصل در روز 26 مهر 1395 با مشارکت نیروهای پیشمرگه و عراقی و حمایت ائتلاف بین المللی آغاز شد و در اوائل عملیات نیروهای پیشمرگه مناطق حومه موصل را کنترل کردند و راه را برای ورود نیروهای عراقی به داخل شهر هموار کردند.