نیروهای سوریه دموکراتیک وارد شهر قدیم رقه شدند

شمار زیادی از عناصر مسلح داعش در درگیریهای اخیر کشته شده اند

K24 - اربیل

به گزارش کردستان24، نیروهای سوریه دموکراتیک در چارچوب عملیات «خشم فرات» به عمق شهر رقه پایتخت خود خوانده داعش رسیده‌اند و برای اولین بار وارد شهر قدیم آن شدند.

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد نیروهای عملیات «خشم فرات» زیادتر  از 200 متر در عمق شهر قدیمی پیشروی کرده‌اند و 30 عناصر مسلح داعش در ساعات اولیه درگیریهای اخیر کشته شدند.

روز سه شنبه 13 تیر ماه درگیری سخت بین نیروهای سوریه دموکراتیک و نیروهای نیروهای نخبه سوریه مورد حمایت آمریکا از یک طرف و عناصر مسلح داعش از سوی دیگر رخ داد.

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریا، نیروهای عملیات فرات با پشتبانی بمباران ائتلاف بین المللی و نیروهای ویژه آمریکا خطوط اولیه دفاعی داعش را در هم شکستند و وارد شهر قدیم رقه شدند و مناطق وسیعی را کنترل کردند و به عمق 200 متری مرکز شهر قدیم رسیدند.

پیشروی نیروهای سوریه دموکراتیک و ورود به شهر قدیم همزمان است با ضد حمله‌های خشن داعش به منطقه بازار «الهال» در شرق محله «هشام بن عبدالملک» در جنوب شرق رقه.

به گزارش رسانه‌های محلی، نیروهای سوریه دموکراتیک شب گذشته خسارت جانی زیادی بر عناصر داعش وارد کردند و  جاده استراتیژی رقه به طرق مسجد قدیم را کنترل کردند که به راه «سیف الدوله» معروف است.

در محله‌های غرب رقه نیز، بویژه در محله «البرید» درگیری سختی بین نیروهای سوریه دموکراتیک و گروه داعش در جریان است و گروه داعش طی 48 ساعت گذشته منطقه «رطله» را از دست داد.

به گفته دیدیان حقوق بشر سوریه به علت خشونت درگیریها، خسارت جانی زیادی داشته و 21 عنصر مسلح داعش در این درگیریها کشته شده‌اند و دهها ساکنین داخل شهر به مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک پناه آورده‌اند.

در این درگیریها 5 جنگاور نیروهای سوریه دموکراتیک جان باختند و شماری دیگری از هر دو طرف زخمی شدند.

عملیات آزادسازی شهر رقه روز 16 خرداد ماه آغاز شد، بعد از اینکه نیروهای سوریه دموکراتیک با حمایت ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در دو مرحله اول عملیات استان رقه مناطق زیادی را در این استان کنترل کردند.

نیروهای سوریه دموکراتیک عملیات آزادسازی شهر رقه را «جنگ بزرگ نامیده‌اند» و عملیات آزاد‌سازی مناطق استان رقه که روز 16 آبان 1395 آغاز شده بود «عملیات خشم فرات» نامگذاری شده است.