استاندار کرکوک خواهان آغاز عملیات آزادسازی حویجه شد

ساکنین منطقه به خاطر وجود عناصر داعش در وضع سختی به سر می‌برند.

K24 - اربیل

به گزارش کردستان24، نجم‌الدین کریم استاندار کرکوک از دولت فدرال عراق خواست هر چه زودتر عملیات آزادسازی حویجه را آغاز کند.

کریم در نشست روز دوشنبه 26 تیر ماه مدیران استان کرکوک اعلام کرد تاخیر در عملیات آزادسازی شهرستان حویجه و مناطق آن جای تاسف است که وجود عناصر مسلح داعش در این منطقه برای کرکوک و استانهای همجوار مخاطره آمیز است.

شهرستان حویجه با دهستانهای ریاز، عباسی، زاب  و رشاد از سال 2014 میلادی در کنترل گروه تروریستی داعش است و در 50 کیلومتری جنوب غرب کرکوک قرار دارد و قبل از هجوم داعش 450 هزار نفر در این شهرستان زندگی می‌کردند و اکثریت آنها اعراب سنی از عشایر جبور، عبید، شمر و دلیم هستند.

استاندار کرکوک همچنین به وضع وخیم ساکنین منطقه اشاره کرد و گفت افزون بر وجود مخاطره‌آمیز داعش برای استانهای همجوار، ساکنین منطقه به خاطر وجود عناصر داعش در وضع سختی به سر می‌برند.

فرماندهان نظامی پیشمرگه و مسئولان محلی در کرکوک و همچنین ساکنین حویجه انتظار داشتند عملیات آزادسازی حویجه قبل از عملیات موصل آغاز شود، اما دولت فدرال عراق در صدد است عملیات آزادسازی حویجه را به بعد از آزادی مناطق استان انبار در غرب این کشور موکول کند.

برت مکگورک نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف بین المللی جنگ علیه داعش گفته است در عملیات آزادسازی حویجه، تلعفر و قائم به نیروهای عراقی کمک خواهند کرد.