اقلیم کردستان بحث همەپرسی را با ایران ادامە می‌دهد

سیاسیون اقلیم کردستان اتحاد و یکپارچگی داخلی را از شروط اساسی موفقیت همەپرسی می‌دانند
kurdistan24.net

- اربیل

بخشی از احزاب کردستان بر این عقیدەاند، در آیندە هیأتی متشکل از نمایندگان همە احزاب کردستان پیام همەپرسی استقلال کردستان را بە ایران برساند.

آسو علی، عضو رهبری اتحایە میهنی کردستان بە خبرنگار کردستان٢٤ گفت:  درست است کە ما نیازمند حمایت همە هستیم و ایران هم کشوری مهم است. اما نباید تحت تأثیر هژمونی سیاسی هیچکدام از دولت‌های همسایە و طرف‌های سیاسی داخل عراق هم قرار بگیریم.

 

 

مصطفی عبداللە، رئیس شورای داخلی حزب اتحاد اسلامی می‌گوید: بە نظر من درست است کە ایران در حال حاضر با برگزاری همەپرسی مخالف است، اما بە شرطی کە ارادە ما در این موضوع موفق باشد، در آیندە آنان هم با ما کنار خواهند آمد.

 

صبحی مهدی، عضو دفتر سیاسی حزب شیوعی ( کمومیست) کردستان هم بە خبرنگار کردستان ٢٤ گفت: از هر طرفی این حقیقت را درک کنند کە ما نیرومند، جدی و برای رسیدن بە حقوقمان متحد هستیم، ناچار بە قبول کردن خواهند بود. چون می‌دانند در پایان منافع آنان هم بە همراه شدن با تصمیات ما برای آیندە کردستان ارتباط خواهد داشت.

 

با نزدیکتر شدن موعد برگزاری همەپرسی استقلال کردستان، نیروهای داخلی و طرفهای خارجی هم در این مورد روز بە روز بیشتر بە هم نزدیک می‌شوند و احزاب و جریان‌های سیاسی بیشتری بە طرفداران برگزاری همەپرسی می‌پیوندند.