کنفرانس «کردستان هم‌پیمان استراتژیک آمریکا» در کنگره

K24 - اربيل

کنفرانس «کردستان، هم‌پیمان استراتژیک آمریکا» روز جمعه 6 مرداد ماه 1396 در کنگره آمریکا در واشنگتن آغاز خواهد شد.

مسرور بارزانی مشاور شورای امنیت اقلیم کردستان، نجم‌الدین کریم استاندار کرکوک و عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان، جو ویلسن نماینده جمهوریخواه مجلس ایالات متحده آمریکا از کارولینای جنوبی و ترنت فرانکس نماینده جمهوریخواه مجلس ایالات متحده آمریکا از آریزونا در پنل‌های کنفرانس شرکت خواهند کرد.

کنفرانس یک روزه کردستان هم‌پیمان استراتژی آمریکا ساعت 9:00 به وقت واشنگتن  و 16:00 به وقت اربیل برگزار خواهد شد.

چندین نویسنده، محقق و مقامات نظامی آمریکا در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

روز پنجشنبه یک روز قبل از آغاز کنفرانس، روزنامه واشنگتن تایمز، یک شماره ویژه درباره کردستان منتشر کرد و چندین اعضا کنگره، سیاستمدار و نویسندگان آمریکا و کردستان با نشر مطالبی حمایت خود را از استقلال کردستان اعلام کردند.

کانال رسانه‌ای و تحقیقات کردستان24 و روزنامه واشنگتن تایمز مشترکا کنفرانس کردستان هم‌پیمان استراتژی آمریکا را برگزار می‌کنند و فعالیتهای این کنفرانس را به طور گسترده پوشش خبری خواهند داد.

 کنفرانس کردستان، هم‌پیمان استراتژی آمریکا همزمان با تلاش همه جانبه برای رساندن پیام مردم کردستان به مراکز مهم تصمیم‌گیری جهان برگزار خواهد شد.

همه‌پرسی استقلال کردستان روز سوم مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

همه‌پرسی استقلال کردستان و آگاه‌سازی مردم آمریکا و  دیگر کشورها محور اصلی گفتگوی شرکت کنندگان کنفرانس خواهد بود و به مثابه اطلاع رسانی در سطح جهان برای جذب حمایت بیشتر از این  موضوع قلمداد خواهد شد.

اولین بار است که رسانه ای از کردستان با همکاری رسانه ای از آمریکایی چنین کنفرانسی درباره همه‌پرسی استقلال کردستان در کنگره آمریکا برگزار می‌کند.

نورالدین ویسی مدیر کل مرکز تحقیقاتی و رسانه ای کردستان24 در واشنگتن درباره اهمیت برگرازی این کنفرانس گفته است «استقلال کردستان مدتی است در آمریکا و بویژه در کنگره این کشور مورد بحث قرار گرفته است. کردستان24 به عنوان اولین رسانه کردی، کارزاری را برای حمایت از استقلال کردستان آغاز کرده است و در هفته جاری یک کنفرانس ویژه در کنگره آمریکا با همکاری روزنامه واشنگتن تایمز برگزار خواهد کرد که این اقدام مشترک به نوبه خود حائز اهمیت است».

همچنین گفت «درست است که بعضی مقامات آمریکا از لحاظ دیپلماتیک گفته‌اند اکنون وقت همه‌پرسی نیست، اما هیچ مقام این کشور یا اعضای کنگره با همه‌پرسی استقلال کردستان مخالفت نکرده‌اند».