خانواده کروبی خامنه‌ای را مسئول سلامتی او می‌دانند

«در کنار شخص حاکم و سیستم فشل قضایی، رئیس جمهور و وزیر اطلاعات مسئول مستقیم جان محصورین می باشند».

K24 - اربیل

خانواده کروبی در بیانیه‌ای اعلام کردند «در کنار شخص حاکم و سیستم فشل قضایی، رئیس جمهور و وزیر اطلاعات مسئول مستقیم جان محصورین می باشند».

کروبی روز دوم مرداد ماه در پی عارضه قلبی و نوسان شدید فشار خون و سرگیجه در بیمارستان قلب تهران بستر شده بود.

به گزارش سحام نیوز، خانواده کروبی پس از ترخیص ایشان از بیمارستان در بیانیه‌ای نگرانی خود را از «تلاش نماینده وزارت اطلاعات در مختل کردن عامدانه روند درمانى» و «مانع‌شدن از پیگیری امور درمانی محصورین» ​اعلام کردند.

در این باره به نقش شخصی به نام فروغی سر تیم حفاظت دو رهبر جنبش سبز اشاره کرده و گفته‌اند: «اگر دولت اعتدال به واسطه دیگر اولویت‌هایش خود را متعهد به پاسخگویی به مطالبات اساسی مردم در رفع حصر، ایجاد بستر مناسب برای آزادی‌های سیاسی و مدنی و رها کردن نخبگان از بند نمی‍داند، لیکن موظف به پاسخگویی در قبال رفتارهای غیر قانونی و انسانى مأمورین خود نظیر فروغی که مأموریت خود را ستاندن تدریجی جان کروبی و موسوی می داند، می باشد».

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی از بهمن ماه ۸۹ در حصر خانگی بسر می برند و اگرچه حسن روحانی و برخی از دیگر مقامات جمهوری اسلامی برای جلب رضایت رهبر نظام برای رفع حصر تلاش‌هایی کرده‌اند اما تا کنون این اقدامات موفق نبوده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی نیز یکبار در خردادماه سال قبل گفته بود که «دولت روحانی برای رفع حصر از این سه نفر نمی تواند کاری بکند.»

سحام نیوز همچنان نوشته است «طی روزهای اخیر دو گزارش نگران کننده پیرامون وضعیت سلامت مهدی کروبی و میرحسین موسوی منتشر شد. طی ۶ سال و نیم گذشته بارها درخواست قانونی شدن حبس خانگی این رهبران جنبش سبز به مراجع قانونی اعلام شده است. لیکن آیت الله خامنه ای همچنان بر دستور غیر قانونی و غیر شرعی خود تاکید دارد».

تاکنون دولت روحانی و وزارت اطلاعات هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

قوه قضائیه گفته است حصر خانگی این سه نفر به دستور «شورای عالی امنیت ملی» صورت گرفته است.

در حالی که حسن روحانی رئیس این شورا، وجود چنین مصوبه‌ای را رد می‌کند.