توطئه جهنمی داعش خنثی شد

می‌خواستند با دهها عناصر مسلح اتباع کشورهای خارجی از سوریه به عراق وارد شوند و تروریستهای دیگر انتحاری داعش در داخل بپیوندند و عملیات تروریستی انجام دهند.

K24 - اربیل

وزارت کشور عراق از دفع توطئه‌ای برای انفجار مراکز مقدس شیعیان این کشور خبر داد.

مسئول «هسته عقاب» در وزارت کشور عراق اعلام کرد «توطئه بزرگ تروریستان داعش را برای انفجار  مزار امامان در نجف، کربلا، سامرا، مسجد کوفه و خانه مرجع تقلید شیعیان «علی سیستانی» خنثی کرده‌اند».

علی البصری گفت «تروریستهای داعش از طریق سرکردگان آن در خارج از کشور خود را برای انجام دادن سه عملیات تروریستی آماده کرده بودند».

«آنها می‌خواستند با دهها عناصر مسلح اتباع کشورهای خارجی از سوریه به عراق وارد شوند و تروریستهای دیگر انتحاری داعش در داخل بپیوندند و عملیات تروریستی انجام دهند».

به گفته مسئول هسته عقاب «برای تصمیم‌گیری و خنثی کردن توطئه قبل از انجام آن، با حیدر عبادی نخست وزیر و فرمانده کل قوا و  قاسم الاعرجی وزیر کشور در میان گذاشتیم».

همچنین اظهار داشت «با هماهنگی با فرماندهی نیروهای مشترک از طریق جنگنده‌ها‌ی اف‌ـ 16، هفت مرکز تجمع تیروریستها را در منطقه میادین سوریه و اطراف شهر قائم را هدف قرار دادیم که در صدد انتقال عناصر مسلح برای انجام توطئه بودند».