برگزاری نمایشگاه نقاشی به مناسبت مبارزه با خشونت علیه زنان

این نمایشگاه در چارچوب برنامه‌ای مشترک با شرکت "انستیتوی گوته‌ی آلمان" سیو گالری" از روژآوای کوردستان و "آموزشگاه فرمینگ عکاسی رسانه‌ای" از اربیل برگزار شده است
kurdistan24.net

اربیل (کوردستان ۲۴)- هنرمند شرق کوردستان "هیرو شیخه"، عصر روز شنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰، تعدادی از تابلوهای نقاشی خود را در "آموزشگاه فرمینگ عکاسی رسانه‌ای" بەنمایش گذاشت.

این نمایشگاه که از ۱۳ تابلو با استفاده از "رنگ اکرلیل روی بوم" تشکیل‌شده است، در چارچوب پروژه‌ای تحت عنوان "هیلان" برای حمایت از هنرمندان خلاق، با همکاری "موسسه‌ی گوته‌ی آلمان"، "سیوگالری"، و "آموزشگاه فرمینگ عکاسی رسانه‌ای" در گالری این آموزشگاه در حالی برگزاری است.

هیرو شیخه در آغاز گشایش این نمایشگاه در حضور رسانه‌ها گفت:" من طرحی آماده کرده بودم که می‌خواستم برای مدتی به خانه‌ی امن زنان بروم و از نزدیک درد و آلام آنان را با تابلوهای عجین بکنم، یا آنان بتوانند از طریق این هنر خود را بیان بکنند. اما متأسفانه این برایم میسر نشد و تلاش کردم از طریق خیال‌پردازی خود را به‌جای این زنان احساس کرده و رنج‌های آنان را این‌گونه به تابلوهایم انتقال بدهم."

هیرو، متولد شهر اشنویه در شرق کوردستان، فارغ‌التحصیل رشته‌ی نقاشی دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه صلاح‌الدین اربیل در اقلیم کوردستان است. از ۱۵ سال  پیش در این رشته‌ی هنری فعال است و تاکنون سه نمایشگاه انفرادی در اربیل برگزار کرده است.

.
یکی از تابلوهای بە نمایش گذاشته شده

/ا.م