استقبال رئیس اقلیم کوردستان از سفیر انگلستان در عراق

ضمن تاکید طرفین بر تقویت روابط عراق و اقلیم کوردستان با انگلستان، روابط اقلیم هم با کشورهای دیگر مورد بررسی قرار گرفت
دیدار رئیس اقلیم کوردستان با سفیر انگلستان در عراق و هیئت همراهش
دیدار رئیس اقلیم کوردستان با سفیر انگلستان در عراق و هیئت همراهش

اربیل (کوردستان۲۴)- نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کوردستان از مایک برایسن ریچاردسن سفیر انگلستان در عراق و هیئت همراهش استقبال کرد.

در این دیدار که امروز سه‌شنبه ٢٦ بهمن (١٥ فوریه) برگزار شد، روند سیاسی عراق، انتخابات، اولین نشست مجلس نمایندگان عراق و انتخاب هیئت رئیسه مجلس و مراحل بعدی و اهمیت پشتیبانی جامعه بین‌المللی از روند دمکراسی در عراق، مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت.  

نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کوردستان تاکید کرد که عراق و اقلیم کوردستان نیازمند آرامی و ثبات هستند تا بتوانند راهکارهای را در راستای منفعت تمام اقلیت‌های عراق در پیش بگیرند.

هیئت میهمان تلاش‌های نچیروان بارزانی را در راستای ارتقاء سطح روابط انگلستان و اقلیم کوردستان ستود و ضمن تاکید طرفین بر تقویت روابط عراق و اقلیم کوردستان با انگلستان، روابط اقلیم هم با کشورهای دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

اوضاح داخلی کوردستان محوری دیگری از گفتگوهای این دیدار بود و روابط جریان‌های سیاسی، انتخابات پارلمان و تدوین قانون اساسی کوردستان بررسی شد.

نچیروان بارزانی از پایبندی اقلیم کوردستان برای برگزاری انتخابات در زمان قانونی خود خبر داد و گفت: قانون اساسی باید مورد پسند تمام اقلیت و جریان‌ها باشد و در این راستا با دولت بغداد هم هماهنگی لازم را خواهیم داشت.