مسرور بارزانی و مصطفی کاظمی از مناطق غیرنظامی مورد هدف حملات موشکی بازدید کردند

"امیدواریم که حملات بر پایه شک و گمان انجام نشده باشند"
بازدید مسرور بارزانی و مصطفی کاظمی از مناطق غیرنظامی مورد هدف حملات موشکی
بازدید مسرور بارزانی و مصطفی کاظمی از مناطق غیرنظامی مورد هدف حملات موشکی

اربیل (کوردستان٢٤)- نخست وزیر اقلیم کوردستان، تاکید کرد که نقاط مورد حمله موشکی، غیرنظامی و ملک شهروندان هستند که قربانی کشمکش‌های بین‌المللی شده‌اند.

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان و مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق فدرال، امروز دوشنبه ٢٣ اسفند ١٤٠٠، از مناطق غیر نظامی اربیل که مورد حملات موشکی ایران قرار گرفته‌اند و از موسسه رسانه‌ای کوردستان٢٤ که در اثر حملات خسارات بسیاری به آن وارد شد، بازدید کردند.

طی این بازدید نخست وزیر اقلیم کوردستان، در اظهاراتی رسانه‌ای، ضمن قدردانی از سفر کاظمی به اربیل برای پیگیری اوضاع، تاکید کرد که نقاط مورد حمله، غیرنظامی و ملک شهروندان هستند که قربانی کشمکش‌های بین‌المللی شده‌اند، کشمکش‌هایی که هیچ ارتباطی به عراق و اقلیم کوردستان ندارند.

آقای بارزانی افزود که خواستار تشکیل یک هیئت بین‌المللی برای تحقیق درباره مناطق مورد حمله شده‌اند تا برای همه جهان و مردم عراق و ایران ثابت شود که مناطق کاملا غیر نظامی بوده و متهم نمودن اقلیم کوردستان به قرار دادن خاک خود در اختیار کشورهای دیگر بی اساس است.

نخست وزیر عراق فدرال نیز سفر خود به اربیل را حاوی پیامی روشن دانست با این مضمون که "بغداد همیشه حامی اربیل خواهد بود، همچنان که اربیل حامی بغداد است".
کاظمی گفت؛ از ایران خواسته‌اند اسنادی را که حمله با تکیه بر آنها انجام شده است ارایه دهد. وی اظهار امیدواری کرد که حمله بر پایه شک و گمان انجام نشده باشد، "چرا که هیئتی به ریاست شورای امنیت ملی عراق درباره آن تحقیق می‌کند".

نخست وزیر عراق فدرال، خطاب به مردم کوردستان گفت که در کنار آنان خواهند بود و برای حل همه مشکلات میان اربیل و بغداد تلاش می‌کنند.

ب.ن