سلاجقه: وزیر انرژی ایران به عراق سفر می‌کند

برای بررسی تغییرات اقلیمی
نشست وزیر خارجه عراق و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران
نشست وزیر خارجه عراق و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران

اربیل (کوردستان٢٤) – در نشست وزیر امور خارجه عراق و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران، تغییرات اقلیمی بررسی شدند.

امروز یکشنبه، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق و علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران، پس از برگزاری نشستی در بغداد، در یک کنفرانس مشترک خبری حضور یافتند.

وزیر امور خارجه عراق، در این کنفرانس خبری اعلام کرد؛ به توافق رسیده‌اند که در زمینه‌های مقابله با امواج ریزگردها، افزایش بیابان‌زایی و رودخانه‌های مشترک به برگزاری‌ نشست‌ها ادامه دهند.

فواد حسین، تاکید کرد که تغییرات اقلیمی، فرامرزی بوده و مختص کشور خاصی نیستند، وی خاطرنشان کرد که پرونده آب و مدیریت رودخانه‌های مشترک میان عراق و ایران در مذاکرات بررسی شده‌اند و دیدارهای بین دو کشور ادامه خواهند داشت.

علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران نیز ضمن اینکه نشست امروز را مطلوب توصیف کرد، گفت که موضوع‌های متعددی در حوزه تغییرات اقلیمی را با طرف عراقی بررسی کرده‌اند.

سلاجقه، افزود که در آینده‌ای نزدیک همکار‌های بیشتری میان دو کشور در زمینه‌های مربوطه انجام خواهند شد.

وی همچنین از سفر وزیر انرژی ایران به عراق در آینده‌ای نزدیک خبر داد که طی آن موضوع تغییرات اقلیمی را با مقام‌های عراقی بررسی خواهند کرد.

سلاجقه، روز گذشته در رأس یک هیئت کارشناسی وارد عراق شد و از سوی وزیر محیط زیست عراق مورد استقبال قرار گرفت.

ب.ن