فواد حسین: تهران شروع به شنیدن زبان جدیدی از بغداد کرده است

"عراق به همکاری نیاز دارد نه به دخالت"
فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق
فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق

اربیل (کوردستان٢٤)- وزیر امور خارجه عراق، از تغییر در روابط دیپلماتیک عراق و ایران خبر داد و تاکید کرد که روابط از "دوره سکوت" وارد "دوره صراحت" شده است.

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الغد مصری، به تغییر در روابط دیپلماتیک عراق و ایران اشاره کرد و گفت که تهران شروع به شنیدن زبان جدیدی از بغداد کرده که پیش از این در میان نبوده است.

وی افزود که به ایرانی‌ها گفته‌اند عراق به همکاری نیاز دارد نه به دخالت.

وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که روابط دیپلماتیک کشورش با ایران تغییر کرده و از "دوره سکوت" وارد "دوره صراحت" شده است.

وی اظهار داشت:" به تهران گفتیم که با هم شراکت دینی، تجاری، اقتصادی و غیره داریم و نیاز به همکاری مشترک داریم نه دخالت طرف ایرانی".

همچنین خاطرنشان کرد که طرف ایرانی باید این موضوع را درک کند که عراق و ایران با هم دوست خواهند بود و همسایه می‌مانند و با هم کار می‌کنند. "اما موضوع دخالت ایران غیرقابل قبول است".

فواد حسین، با تایید اینکه هیچ توافقی بین بغداد و آنکارا وجود ندارد که به ارتش ترکیه اجازه انجام عملیات نظامی در داخل خاک عراق را بدهد، تاکید کرد که ترکیه نباید بدون موافقت دولت بغداد در داخل خاک عراق عملیات نظامی انجام بدهد.

وزیر امور خارجه عراق، روابط کنونی عراق با کشورهای حاشیه خلیج را عالی توصیف کرد و اظهار داشت که بین عراق و برخی کشورهای حاشیه خلیج و ایران روابط برقرار است.

ب.ن