سفین دزه‌ای: دولت عراق باید تدابیر شدیدی را در برابر حملات موشکی اتخاذ کند

برهم احمد صالح و هوشیار زیباری حملات موشکی به میدان گازی کورمور را محکوم کردند

اربیل (کوردستان۲۴)- سفین دزه‌ای مسئول دفتر روابط خارجی دولت اقلیم کوردستان شنبه‌شب۴ خراد ١۴٠١، محکوم کردن حملات موشکی به میدان گازی کورمور، از دولت فدرال عراق خواست تدابیر شدیدی را در مقابله با این حملات اتخاذ نماید.

دزه‌ای گفت دولت اقلیم کوردستان از هیچ اقدامی در جهت حفظ جان کارمندان این میدان گازی فروگذار نخواهد کرد.

همزمان، برهم احمد صالح رئیس‌جمهور عراق فدرال نیز این حملات را به‌شدت محکوم کرد. رئیس جمهور تأکید کرد که ما چاره‌ای جز ایستادگی قاطعانه در برابر این تلاش‌های جنایتکارانه نداریم و همه نیروهای ملی باید برای حمایت از دستگاه‌های امنیتی و تحکیم حاکمیت قانون با یکدیگر متحد شوند.

هوشیار زیباری عضو دفتر سیاسی پارت دمکرات کوردستان و وزیر سابق امور خارجه‌ی عراق فدرال نیز در توئیتی ضمن محکوم کردن این حملات موشکی نوشت: "بار دیگر شبه‌نظامیان بغداد میدان نفت و گاز کورمور در قادرکرم چمچمال سلیمانیه را موردحمله قرار دادند و نشان دادند که در این حملات تفاوتی برای پارت دمکرات و اتحادیه میهنی کوردستان تفاوتی قائل نمی‌شوند.

روز شنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۱ میدان گاز "قادرکرم" از توابع شهرستان "چمچمال موردحمله‌ی موشکی قرار گرفت.

صدیق محمد، بخشدار "قادرکرم" ضمن تأیید این خبر، به خبرنگار کوردستان ۲۴ گفت که امروز هم یک موشک کاتیوشا که از شرق این میدان گازی پرتاب شده، و در روستای "مامیسک" و در فاصله‌ی ٥٠٠ متری شرق میدان گازی فرود آمده، میدان گازی کورمور حمله شد. وی تأکید کرد که این حمله خسارات جانی برجای نگذاشته است.

میدان گازی "کورمور" که توسط شرکت "داناگاز" امارات متحده‌ی عراق اداره می‌شود، در روزهای چهارشنبه و جمعه‌ی هفته‌ی گذشته نیز دو بار موردحمله‌ی راکتی قرار گرفته بود.

/ا.م