تحسین خفاجی: مناطق مورد منازعه به پناهگاه داعش و دیگر تروریست‌ها تبدیل شده است

عرض جغرافیایی مناطق مورد منازعه به ۴٠ کیلومتر می‌رسد

اربیل (کوردستان۲۴)-  تحسین خفاجی، سخنگوی  فرماندهی عملیات مشترک عراق، می‌گوید خلاء امنیتی در مناطق مورد منازعه‌ی اقلیم کوردستان و دولت فدرال به محل تهدیدهای داعش و تروریست‌ها علیه کوردستان و عراق فدرال تبدیل شده است.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک نیروهای نظامی عراق، دوشنبه‌شب (۷ تیرماه ۱۴۰۱) در گفتگو با برنامه‌ی خبری کودستان٢٤ گفت که فرماندهان نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق در فرماندهی نیروهای مشترک، ستاد کل فرماندهی نیروهای مسلح، وزارت پیشمرگه و وزارت دفاع عراق، نشست‌های مهمی را برگزار کرده‌اند.

بر طبق سخنان خفاجی و تصریحات مقامات اقلیم کوردستان، راهکارهای مبارزه با تروریسم و تثبیت امنیت در اقلیم کوردستان و عراق بخش اساسی همه‌ی این دیدارها را به خود اختصاص داده است.

حملات و تهدیدهای تروریستی از مناطق مورد مناقشه‌ی اقلیم کوردستان و دولت فدرال عراق

تحسین خفاجی در  گفتگو با برنامه‌ی خبری تلویزیون  کوردستان۲۴، گفت که عرض جغرافیایی مناطق مورد مناقشه‌ی دولت اقلیم کوردستان و دولت فدرال عراق، در برخی جاها به ۴۰ کیلومتر می‌رسد. نیروهای پیشمرگه‌ی کوردستان که به گفته‌ی خفاجی پیش‌قراول نبرد با داعش بودند، اکنون به این مناطق دسترسی ندراند.

خفاجی می‌گوید، اکنون این مناطق به محل فعالیت خرابکارانه‌ی داعش و تروریست‌ها علیه نیروهای عراقی و اقلیم کوردستان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

میدان گازی کورمور در استان سلیمانیه موردحمله‌ی موشکی قرار گرفت

نیروهای کوماندویی و ضد ترور به‌سوی میدان گازی کورمور اعزام شدند

آمریکا حملات راکتی به میدان گازی کورمور را محکوم کرد

مناطق کوردستانی خارج از اقلیم کوردستان که پس از حمله‌ی ۲۰۱٧میلادی شبه‌نظامیان حشدالشعبی از تسلط نیروهای پیشمرگه خارج شد، به محل اختفای بازماندگان و هسته‌های مخفی داعش تبدیل شد.

خفاجی در ادامه گفت کە لازم است برای مقابله با این حملات و تهدیدها علیه اقلیم کوردستان و عراق تلاش نماییم.

مناطق مورد منازعه، جولانگاه داعش و گروه‌های خارج از قانون

خفاجی در این گفتگوی خبری با صراحت از بازماندگان داعش در مناطق مورد منازعه نام برد، اما نام دیگر تروریست‌ها را به‌طور تلویحی به زبان آورد. چنانکه سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک می‌گوید، عناصر مسلح داعش از این مناطق به نیروهای عراقی، پیشمرگان و غیرنظامیان کوردستان حمله می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

فرماندار "خبات": موشک‌های شکلیک شده بە این منطقه هیچ خسارتی درپی نداشته است

خفاجی، از بیان جزئیات در مورد دیگر تروریست‌ها خودداری کرد کە تهدیدی برای نیروهای عراقی نیستند، اما به‌طور مداوم  غیرنظامیان و زیرساخت‌های اقتصادی اقلیم کوردستان را مورد حملات موشکی و پهپادی قرار می‌دهند.

تلاش‌های اقلیم کوردستان و بخش اصلی نیروهای نظامی عراق فدرال برای ترمیم خلاء نظامی

تحسین خفاجی در ادامه‌ی تلاش‌های دولت اقلیم و کوردستان و دولت فدرال عراق ضمن اشاره به رفت‌وآمد هیئت‌های عالیرتبه‌ی نظامی تحت اداره‌ی وزارت پیشمرگه و وزارت دفاع عراق، از تکمیل طرح تشکیل دو لشکر مشترک پیشمرگه و ارتش برای ایجاد امنیت در مناطق مورد مناقشه خبر داد.  خفاجی گفت سازوکار پایانی تشکیل این دو لشکر انجام گرفته و در آینده‌ای نزدیک شروع به‌کار خواهند کرد. 

کوردستان۲۴ را در فیس‌بوک دنبال کنید

بر طبق اظهارات مقامات اقلیم کوردستان پر کردن خلاء ایجادشده در مناطق کوردستانی خارج از اداره‌ی اقلیم کوردستان، با حضور نیروهای امنیتی دو طرف و همکاری پیشمرگان و ارتشیان دست عناصر داعش و دیگر تروریست‌های خارج قانون از این مناطق کوتاه خواهد شد.

/ا.م