سرکنسول آلمان: همیشه دوست کوردستان خواهم ماند

"به خاطر مهمان‌نوازی عالی، دوستی و صراحت شما تشکر کنم"
کلمنس سمتنر، سرکنسول آلمان در اقلیم کوردستان
کلمنس سمتنر، سرکنسول آلمان در اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – سرکنسول آلمان در اقلیم کوردستان، مردم کوردستان را شگفت انگیز خواند که به رغم رنج‌های بسیار، صریح و مهمان‌نواز هستند.

کلمنس سمتنر، سرکنسول آلمان در اقلیم کوردستان، با پایان ماموریتش به عنوان سرکنسول، در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توییتر ویدیویی منتشر و از دولت و مردم اقلیم کوردستان، قدردانی کرد.

وی در ویدیوی خود که روز چهارشنبه این هفته منتشر کرد، گفت:" پس از دو سال، من سمت خود را در اربیل ترک می‌کنم و می‌خواهم از همه شما به خاطر مهمان‌نوازی عالی، دوستی و صراحت شما تشکر کنم".

کلمنس سمتنر، افزود: "کوردها مردم شگفت‌انگیزی هستند، به رغم این واقعیت که شما در تاریخ خود بسیار رنج کشیده‌اید و بدی‌های زیادی دیده‌اید".

همچنین برای دولت و مردم کوردستان، بهترین‌ها را آرزو کرد و ابراز امیدواری کرد که بار دیگر به اقلیم کوردستان باز گردد "می‌خواهم به شما اطمینان دهم که هر کجا که باشم همیشه در اعماق قلبم یک دوست برای کوردستان خواهید داشت".

سرکنسول آلمان در اقلیم کوردستان، با پایان ماموریت خود، با نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کوردستان و سفین دزه‌ای، رئیس اداره روابط خارجی دولت اقلیم کوردستان، دیدار و خداحاظی کرد.

آلمان از اعضای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش است و در چارچوب مبارزه با تروریسم کمک‌های تسلیحاتی چشمگیری به نیروی پیشمرگ اقلیم کوردستان کرده است.

ب.ن