درخواست برای مسدود کردن دائمی (تیک تاک) در اقلیم کوردستان

"به دلیل اثرات منفی آن بر جامعه"
نشان شبکه اجتماعی تیک تاک
نشان شبکه اجتماعی تیک تاک

اربیل (کوردستان٢٤) – از دادستانی اقلیم کوردستان خواسته شد که برای مسدود کردن دائمی شبکه اجتماعی (تیک تاک) اقدام کند.

مدیر کمیته ثبت دعاوی عمومی اقلیم کوردستان، روز پنج‌شنبه این هفته خواستار مسدود کردن دائمی شبکه اجتماعی (تیک تاک) در اقلیم شد و دلیل درخواست خود را اثرات منفی آن بر جامعه عنوان کرد.

مدیر کمیته ثبت دعاوی عمومی، در نامه‌ای از دادستانی اقلیم خواسته است که با ارایه درخواستی به وزارت حمل و نقل و ارتباطات، برای مسدود کردن (تیک تاک) اقدام کند.

قاضی سمکو نوری، تاکید کرده که (تیک تاک) تأثیرات منفی بر جامعه کوردستان گذاشته و مشکلات بسیاری را برای جوانان ایجاد کرده است.

(تیک تاک) در ابتدا یک شبکه اجتماعی چینی بود و در سیستم‌عامل‌های آی‌آواس و اندروید قابل دسترسی می‌باشد. استفاده از آن در خارج از چین، برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ ممکن شد. کاربران می‌توانند در این شبکه اجتماعی موزیک ‌ویدیوهای بسیار کوتاه ۳ تا ۶۰ ثانیه‌ای به اشتراک بگذارند.

* بیشتر بخوانید:

   یک عضو دیگر داعش در چمچمال دستگیر شد

در سال ٢٠٢٠ آمریکا به دلیل نگرانی از تهدید (تیک تاک) بر امنیت ملی آن کشور و قرار گرفتن اطلاعات مردم آمریکا در دست دولت چین، تهدید به مسدود کردن آن نمود.

دسترسی به این شبکه اجتماعی در ایران به دلیل فیلترینگ، بسیار دشوار است.

سازمان آسایش اقلیم کوردستان تاکنون چندین نفر را به اتهام سوء استفاده‌های اخلاقی و امنیتی از (تیک تاک) دستگیر کرده است.

بر پایه اطلاعیه سازمان آسایش، روز گذشته فردی با نام (م.ع.ع) به اتهام انتشار ویدیوهایی با محتوی تروریستی در (تیک تاک) دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شده است.

این شبکه اجتماعی از سوی اقشار مختلف اقلیم کوردستان مورد انتقادات بسیار قرار گرفته است.

ب.ن