فاضل میرانی: ائتلاف ما با جریان صدر به این معنا نیست که با چارچوب هماهنگی دشمنی داریم

"تشکیل دولت بدون توافق با جریان صدر دشوار است"
فاضل میرانی، دبیر دفتر سیاسی پارت دموکرات کوردستان
فاضل میرانی، دبیر دفتر سیاسی پارت دموکرات کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – دبیر دفتر سیاسی پارت دموکرات کوردستان، تاکید کرد که عراق فقط با فاصله گرفتن از استبداد حزبی و مذهبی و تفکر شوونیستی می‌تواند به ثبات برسد.

فاضل میرانی، دبیر دفتر سیاسی پارت دموکرات کوردستان، درباره اوضاع سیاسی عراق، به کوردستان٢٤ گفت که اوضاع سیاسی این کشور آشفته است و نمی‌توان پیشبینی کرد که چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی افزود:" عراق دولت دارد اما حکومت ندارد. لازم است که عراقی‌ها با تکیه به اراده خود، حکومتی تاسیس کنند که از استبداد حزبی و مذهبی و تفکر شوونیستی به دور باشد. در چنین شرایطی عراق به ثبات می‌رسد".

میرانی درباره حکم دادگاه فدرال عراق مبنی بر رد دعوی انحلال مجلس نمایندگان نیز اظهار داشت:" دادگاه چنین صلاحیتی ندارد که به مشکلات مربوط به مجلس رسیدگی کند، مجلس باید خود و بر مبنای قانون اساسی مشکلاتش را رفع کند".

درباره احتمال تشکیل دولت جدید عراق از سوی چارچوب هماهنگی شیعه نیز میرانی چنین احتمالی را ضعیف دانست و گفت:" انجام این کار بدون توافق با جریان صدر دشوار است، فقط در صورتی که جریان صدر کاملا از صحنه خارج شود، چارچوب هماهنگی می‌تواند دولت تشکیل دهد".

دبیر دفتر سیاسی پارت دموکرات کوردستان، نحوه کناره‌گیری نمایندگان جریان صدر از مجلس را غیرقانونی دانست و در خصوص روابط پارت دموکرات و چارچوب هماهنگی، تاکید کرد که با هیچ طرفی اختلاف ندارند و واقعیت را مبنای تعامل قرار می‌دهند " ائتلاف ما با جریان صدر به این معنا نیست که با چارچوب هماهنگی دشمنی داریم، اما چارچوب هماهنگی فقط منافع بلوک شیعه را در نظر می‌گیرد".

عراق هنوز با انسداد سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند و تلاش‌‌ها برای عبور از بحران این کشور تا کنون بی‌نتیجه مانده‌اند.

ب.ن