سخنگوی دولت: کابینه نهم گزارش همه فعالیت‌های خود را به طور شفاف منتشر کرده است

"بیشترین اطلاعات را در اختیار مردم قرار داده است"
جوتیار عادل، سخنگوی دولت اقلیم کوردستان
جوتیار عادل، سخنگوی دولت اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – سخنگوی دولت اقلیم کوردستان، تاکید کرد که کابینه نهم دولت بیشترین اطلاعات را به طور شفاف در اختیار مردم قرار داده است.

جوتیار عادل، سخنگوی دولت اقلیم کوردستان، امروز سه‌شنبه در یک کنفرانس رسانه‌ای، اعلام کرد که کابینه نهم دولت اقلیم کوردستان، از ابتدای شروع کار خود و بنا به توصیه مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم، گزارش همه فعالیت‌های خود را به طور شفاف منتشر کرده است.

وی افزود:"در بخش انرژی، انتشار گزارش‌های شرکت حسابرسی دیلویت ادامه دارد و میزان تولید، فروش، درآمد و هزینه‌ها در وبگاه رسمی دولت اقلیم منتشر می‌شوند".

سخنگوی دولت همچنین اظهار داشت:" نخست‌وزیر در صورت لزوم با مردم دیدار داشته و درباره فعالیت‌‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های کابینه نهم با آنها گفتگو کرده است .. این کابینه بیشترین اطلاعات را در اختیار مردم قرار داده است و ما در این راستا به کار خود ادامه خواهیم داد".

وی یادآور شد:" دولت اقلیم کوردستان به رغم تحریم اقتصادی اعمال شده از سوی دولت فدرال، توانسته است حقوق ماهانه کارمندان را تامین کند و طرح‌های راهبردی اجرا نماید. برای اولین بار، دولت اقلیم بی آنکه به دولت فدرال تکیه کند، حقوق کارمندان خود را با تکیه بر درآمد داخلی تامین کرد".

جوتیار عادل، کل درآمد دولت اقلیم کوردستان را ٤٦.٣ تریلیون دینار عراقی (نزدیک به ٣١ میلیارد دلار) اعلام کرد و خاطرنشان کرد که مجموع هزینه‌های دولت اقلیم کوردستان که شامل حقوق کارمندان، مخارج نفت، هزینه‌های عملیاتی، سرمایه‌گذاری، اجاره نیروگاه‌ها و بازپرداخت برخی بدهی‌ها می‌شود، ٤٩.٨ تریلیون دینار عراقی (نزدیک به ٣٤ میلیارد دلار) بوده است.

در خصوص مجموع درآمد حاصل از فروش نفت نیز گفت:" ٥٥ درصد از این درآمد صرف تولید، صادرات، ذخیره‌سازی و حمل و نقل شده و ٤٥ درصد آن به عنوان درآمد خالص به خزانه دولت بازگردانده شده است".

و نیز کل سرمایه‌گذاری در سه سال گذشته را ١١.١٥ میلیارد دلار اعلام کرد.

ب.ن