فواد حسین و آنالنا بائربوک حملات اخیر ایران را نقض حاکمیت عراق دانستند

"تلاش‌ها برای حمایت از حاکمیت دولت عراق همبسته شوند”
تماس تلفنی فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق با آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان
تماس تلفنی فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق با آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان

اربیل (کوردستان٢٤) – وزیر امور خارجه آلمان در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه عراق، بر" لزوم احترام به حاکمیت عراق" تاکید کرد.

وزارت امور خارجه عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد که فواد حسین، وزیر امور خارجه این کشور، امروز سه‌شنبه در تماس تلفنی با آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، حملات اخیر ایران به اقلیم کوردستان را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

بر پایه بیانیه، آقای فواد حسین در این تماس تلفنی، حملات ایران را نقض میثاق‌ها و قوانین بین‌المللی دانسته و تاکید کرده که باید ایران به حاکمیت عراق احترام بگذارد.

تهران می گوید؛ حملات، نقاطی را هدف گرفته‌اند که نیروهای کورد مخالف جمهوری اسلامی در آن مستقر هستند و آنها را به دامن زدن به ناآرامی‌های اخیر آن کشور متهم کرده است.

وزیر امور خارجه عراق، خواستار توقف حملات از سوی ایران شده است.

در بیانیه آمده است که خانم آنالنا بائربوک بر" لزوم احترام به حاکمیت عراق" تاکید کرده و خواستار "همبسته کردن تلاش‌ها برای حمایت از دولت عراق، به ویژه در زمینه تقویت امنیت، ثبات و حاکمیت قانون" شده است.

روز ٢٨ سپتامبر سپاه پاسداران ایران، به مقرات احزاب کورد مخالف جمهوری اسلامی در درون مرزهای اقلیم کوردستان حمله هوایی کرد که در اثر آن دست‌کم ١٤ نفر جان باخته و نزدیک به ٦٠ نفر دیگر مجروح شدند.

ب.ن