دانشگاه آلبرتا به جلال برزنجی دکترای افتخاری اعطا می‌کند

"به خاطر خلق آثار ارزنده و فعالیت‌هایش در زمینه حقوق بشر و آزادی بیان"
جلال برزنجی، نویسنده معروف کورد
جلال برزنجی، نویسنده معروف کورد

اربیل (کوردستان٢٤) – نویسنده معروف کورد، مدرک دکترای افتخاری دانشگاه آلبرتای کانادا را دریافت می‌کند.

دانشگاه آلبرتای کانادا، در وبگاه رسمی خود، اعلام کرد که در مراسمی از جلال برزنجی، نویسنده کورد، به خاطر خلق آثار ارزنده و فعالیت‌هایش در زمینه حقوق بشر و آزادی بیان تقدیر به عمل می‌آورد و به او مدرک دکترای افتخاری اعطا می‌کند.

دانشگاه آلبرتا تاکید کرده که جلال برزنجی به عنوان روزنامه‌نگار، نویسنده و مدیر اجرایی بخش هنری در وزارت فرهنگ اقلیم کوردستان فعالیت‌های ارزنده‌ای داشته و قبل از سفر به کانادا در سال ١٩٩٨، شرایط سخت زندان و آوارگی را تحمل کرده است.

آثار این نویسنده کورد در جشنواره‌های مختلف جوایز بسیاری را از آن خود کرده و کتاب خاطراتش با عنوان (مرد پیژامه آبی) از اشتهار بسیاری برخوردار است.

آقای برزنجی همچنین در شهر ادمونتون کانادا در زمینه‌های آموزش و پرورش، همکاری با جوانان، همکاری با پناهندگان، حقوق بشر، آزادی بیان و همزیستی فرهنگ‌ها فعال بوده است.

دانشگاه آلبرتا از دانشگاه‌های معروف و پر اعتبار کانادا است و پیش از این نیز به شخصیت‌های معروف جهان دکترای افتخاری اعطا کرده است.

جلال برزنجی، سال ١٩٥٣ در شهر اربیل، پایتخت اقلیم کوردستان به دنیا آمده و اولین اثر شعری خود را در سال ١٩٧٩ منتشر کرده است. او دارای آثار قابل توجه در عرصه‌های مختلف است و برخی از نوشته‌هایش به زبان انگلیسی ترجمه شده‌اند.

ب.ن