اقلیم کوردستان به جمع‌آوری سلاح غیرمجاز ادامه می‌دهد

وزارت داخله پیش‌تر فعالیت مراکز خریدوفروش سلاح غیرمجاز را ممنوع کرده است

اربیل(کوردستان ۲۴)- هیمن میرانی، رئیس دفتر وزارت کشور اقلیم کوردستان (KRG) به کوردستان ۲۴ گفت که در هفته‌ی جمع‌آوری سلاح در جهان، اقلیم کوردستان هم به کارزار جمع‌آوری سلاح غیرمجاز متعهد خواهد بود.

اقلیم کوردستان به کمپین گسترش آگاهی و جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز متعهد خواهد شد.

میرانی گفت: "به استانداران و روسای ادارات مستقل ابلاغ گردید که کمیته‌های امنیتی را مأمور کنند تا در هفته‌ی جاری عملیات گسترده‌ای را برای جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز انجام بدهند. وی گفت به آنان اختیار کامل داده شده است که در هرجایی از وجود اسلحه‌ی غیرقانونی اطلاع حاصل کنند، به کمیته‌های امنیتی دستور دهند تا برای کشف و ضبط آن اقدام نمایند. 

رئیس دفتر وزارت داخله‌ی اقلیم کوردستان گفت: پست‌های بازرسی و تیم‌های سیار در نقاط مختلف مستقر می‌شوند و وزارت  این کارزار بیش از یک هفته ادامه خواهد داد. 

میرانی گفت که توزیع سلاح‌های غیرمجاز باید محدود شود.

مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کوردستان ٣٠ ماه میلادی ژوئن سال جاری وزارت داخله را مأمور کرد تا همه‌ی مراکز خریدوفروش سلاح غیرمجاز را پلمپ کند که وزارت داخله در همان روز عملیات جمع‌آوری سلاح غیرمجاز را در سراسر اقلیم کوردستان آغاز کرد.

وزارت داخله‌ی اقلیم کوردستان نیز در بیانیه‌ای جداگانه از شهروندان اقلیم کوردستان خواسته است در جهت برقراری امنیت و آرامش بیشتر این وزارتخانه را در راستای جمع‌آوری سلاح غیرقانونی یاری دهند.

 /ا.م