بیمارستان ویژه بیماری‌های عفونی در اربیل گشایش یافت

"با حمایت بین‌المللی"
گشایش بیمارستان ویژه بیمارهای عفونی در اربیل
گشایش بیمارستان ویژه بیمارهای عفونی در اربیل

اربیل (کوردستان٢٤) – نماینده برنامه توسعه ملل متحد، می‌گوید که علاوه بر حمایت از بخش بهداشت و درمان، به توانمند سازی کمیسیون مبارزه با فساد اقلیم کوردستان کمک می‌کنند.

امروز دوشنبه، یک بیمارستان ویژه بیماری‌های عفونی، با حضور مقام‌های اقلیم کوردستان و نمایندگان کشورهای خارجی، در اربیل گشایش یافت.

این بیمارستان که در بخش بحرکه در شمال اربیل واقع شده است، علاوه بر شهروندان به پناهندگان و آوارگان داخلی نیز خدمات بهداشتی و درمانی ارایه می‌دهد.

بیمارستان جدید دارای بخش مراقبت‌های ویژه برای بیماران تنفسی است و آلمان، برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) و خیرین محلی در تامین مالی آن مشارکت داشته‌اند.

کلاوس اشترایچر، سرکنسول آلمان در اربیل، طی ایراد سخنانی در مراسم گشایش این بیمارستان گفت:" گشایش بیمارستان گواه تعهد دیرین آلمان به جمهوری عراق و اقلیم کوردستان است، در راستای بهبود زندگی مردم".

زینه علی، نماینده برنامه توسعه ملل متحد نیز به کوردستان٢٤ گفت:" این طرح نمونه‌ای از تداوم حمایت ما از بخش بهداشت و درمان در اقلیم کوردستان است".

وی افزود که در حال حاضر بر روی طرح یک مرکز پزشکی دیگر در استان سلیمانیه کار می‌کنند.

و نیز خاطرنشان کرد که سازمان ملل متحد علاوه بر حمایت از بخش بهداشت و درمان، به توانمند سازی کمیسیون مبارزه با فساد اقلیم کوردستان کمک می‌کند و در سال‌های آینده هم به حمایت‌های خود ادامه می‌دهد.

برنامه توسعه ملل متحد در سال‌های گذشته از احداث ١٩ بیمارستان در عراق حمایت کرده است.

گشایش بیمارستان ویژه بیمارهای عفونی در بحرکه اربیل
گشایش بیمارستان ویژه بیمارهای عفونی در بحرکه اربیل
0
0
0
0
0

ب.ن