شبه‌نظامیان می‌خواهند دولت سودانی را تضعیف کنند

مثال آلوسی
مثال آلوسی، سیاستمدار عراقی در استودیوی کوردستان٢٤
مثال آلوسی، سیاستمدار عراقی در استودیوی کوردستان٢٤

اربیل (کوردستان٢٤) – یک سیاستمدار عراقی، می‌گوید که کشته شدن شهروند آمریکایی در بغداد، آتش بس بین ایران و آمریکا در عراق را در معرض تهدید قرار داده است.

مثال آلوسی، سیاستمدار عراقی، با شرکت در گفتگوی خبری شبکه تلویزیونی کوردستان٢٤، کشته شدن شهروند آمریکایی در بغداد را مورد توجه قرار داد که دو‌شنبه شب در محل کراده پایتخت عراق، در اثر تیراندازی جان باخت.

آلوسی، گفت که شهروند آمریکایی توسط همان جریان‌هایی کشته شده که جان مردم عراق را نیز هدف می‌گیرند. وی تاکید کرد که باید در نظر داشت که بخش عمده عراق سال‌هاست تحت کنترل شبه‌نظامیان قرار گرفته و انجام چنین قتلی در مرکز بغداد کار آسانی نیست، تنها جریانی می‌تواند مرتکب چنین اقدامی شود که آنجا احساس امنیت کند و خود را بالاتر از قانون بداند.

این سیاستمدار عراقی، کشتن شهروند آمریکایی را امتداد عملیات‌های برنامه‌ریزی شده‌ای دانست که از طریق انفجارها در بغداد و حملات موشکی به اربیل، با هدف تبدیل کردن عراق به لبنان و سوریه، "در چارچوب سیاست آخوندهای تهران"، انجام می‌شوند.

وی افزود؛ برخی می‌خواهند نشان دهند که دولت سودانی وابسته به شبه‌نظامیان است، اما چنین نیست و سودانی به زمان نیاز دارد تا از نفوذ شبه‌نظامیان در وزارت‌خانه‌های کلیدی، جلوگیری کند.

و نیز خاطرنشان کرد که کشته شدن شهروند آمریکایی، آتش بس بین ایران و آمریکا در عراق را در معرض تهدید قرار داده است و هدف از کشتن او را برهم زدن امنیت عراق از سوی شبه‌نظامیان دانست تا از طریق آن دولت را تضعیف کنند و خود بر اوضاع تسلط یابند.

آلوسی، گفت؛ باید دولت سودانی در برابر چنین توطئه‌هایی ایستادگی کند و نسبت به نتایج تحقیقات دولت درباره قتل شهروند آمریکایی ابراز نا امیدی کرد "چرا که آمریکا منافعی با ایران دارد که از خون شهروندش با ارزش‌تر هستند و به همین دلیل کماکان در برابر خشونت‌های جریان‌های وابسته به ایران سکوت خواهد کرد".

سیاستمدار عراقی با اشاره به اینکه دولت سودانی از حمایت پرزیدنت مسعود بارزانی برخوردار است، گفت که سودانی نباید اجازه بدهد شبه‌نظامیان بر اوضاع تسلط یابند.

ب.ن