دفتر آیت‌الله سیستانی اظهارات منتسب به این مرجع شیعیان درباره‌ی اعتراضات ایران را تکذیب کرد

جواد شهرستانی داماد آیت‌الله سیستانی گفته بود " اغتشاشات به‌هیچ‌عنوان مردمی نیست و این‌ها جمعی از اراذل و اوباش هستند که معلوم نیست از کجا آمده‌اند
آیت‌الله علی سیستانی
آیت‌الله علی سیستانی

اربیل(کوردستان ۲۴)- آیت‌الله علی سیستانی، از مراجع تقلید شیعیان در نجف، «دخالت دامادش» در امور سیاسی ایران را سرزنش کرد.

در بیانیه دفتر آیت‌الله سیستانی که در وب‌سایت رسمی او منتشر شده، تأکید شده است که «آقای سیستانی (مدظله) نماینده‌ای جهت ابراز نظر در مسائل سیاسی ندارند.»

داماد و نماینده‌ی آیت‌الله سیستانی روز چهارشنبه ۱۸ آبان، مدعی شد که اعتراضات سراسری در ایران «به‌هیچ‌عنوان مردمی نیست» و معترضان را «جمعی از اراذل‌واوباش» خوانده بود.

"جواد شهرستانی" در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه‌ی خواهران گفته بود: «این اغتشاشات اخیر، به‌هیچ‌عنوان مردمی نیست و این‌ها جمعی از اراذل‌واوباش هستند که معلوم نیست از کجا آمده‌اند و از چه دشمنی خط گرفته‌اند».

نماینده‌ی آقای سیستانی همچنین دولت‌های غربی را به «توطئه‌چینی» برای جوانان ایران و به‌ویژه دختران جامعه از سنین کودکی متهم کرده  و افزوده بود که «بانوان طلبه» و حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند نقش مهمی در آشنایی نسل جوان با معارف اسلامی داشته باشند.

/ا.م