وزارت آموزش عالی: وضعیت دانشجویان اقلیم کوردستان در ایران را زیر نظر داریم

"نزدیک به چهار هزار دانشجوی اقلیم کوردستان در ایران مشغول به تحصیل هستند"
وزارت آموزش عالی اقلیم کوردستان
وزارت آموزش عالی اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – مدیرکل ارتباطات وزارت آموزش عالی اقلیم کوردستان، می‌گوید که با دقت وضعیت دانشجویان تبعه اقلیم در ایران را زیر نظر دارند.

اعتراضات در ایران، در روند تحصیل در مراکز آموزشی و دانشگاه‌های آن کشور اختلال ایجاد کرده‌اند، اگرچه آن مراکز تعطیل نشده‌اند، اما روند تحصیل به روال معمول و در آرامش به پیش نمی‌رود.

بر پایه آمار اعلام شده از سوی وزارت آموزش عالی اقلیم کوردستان، نزدیک به چهار هزار دانشجوی اقلیم کوردستان در مراکز آموزشی و دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل هستند و سازمان آموزش عالی اقلیم بر وضعیت آنها نظارت می‌کند.

دکتر یاسین صالح، مدیرکل ارتباطات وزارت آموزش عالی اقلیم کوردستان، به کوردستان٢٤ گفت که با دقت روند تحصیل در دانشگاه‌های ایران را زیر نظر دارند.

وی تاکید کرد که اعتراضات موجب توقف تحصیل در مراکز آموزشی ایران نشده‌اند، اما اگر شرایط عوض شود و زندگی دانشجویان اقلیم در معرض تهدید قرار گیرد یا روند تحصیل متوقف شود، وزارت آموزش عالی تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کند.

وی پیشبینی کرد که در شرایط اضطراری انتقال تحصیل آنها به اقلیم انجام پذیر نباشد، اما می‌توان با به تعویق انداختن تحصیل دانشجویان تا زمان عادی‌ شدن اوضاع، موافقت کرد.

مدیرکل ارتباطات وزارت آموزش عالی اقلیم کوردستان، درباره کشته شدن بشار فائق دانشجوی اهل اقلیم کوردستان که در دانشگاه جندی شاپور اهواز در رشته پزشکی مشغول به تحصیل بود، اظهار نظر کرد و گفت که قتل او هیچ ارتباطی با اعتراضات نداشته است و توسط افراد باجگیر به قتل رسیده است.

او تاکید کرد که به غیر از آن مورد تاکنون هیچ دانشجوی تبعه اقلیم کوردستان در ایران مورد تهاجم قرار نگرفته است.

ب.ن