وزیر خارجه‌ی عراق: اقدامات خصمانه‌ی یک‌جانبه علیه عراق خطرناک است

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه برای دومین بار طی سال جاری مناطقی در اقلیم کوردستان را مورد حملات موشکی و پهپادی قرار داد
فواد حسین، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه‌ی عراق فدرال
فواد حسین، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه‌ی عراق فدرال

اربیل(کوردستان۲۴)- فؤاد حسین معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه‌ی عراق فدرال شامگاه دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱، در واکنش به حملات جمهوری اسلامی ایران به مناطقی در اقلیم کوردستان گفت: "حمله به اقلیم کوردستان نقض آشکار حاکمیت عراق است".

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی در بیانیه‌ای اعلام کرد کە «فؤاد حسین، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه با حسین عبداللهیان، همتای ایرانی خود تلفنی گفتگو کرد».

وی افزود: وزیر امور خارجه مواضع عراق را در خصوص حملاتی که امروز توسط طرف ایرانی به چندین نقطه در اقلیم کوردستان شد و شهید و مجروح برجای گذاشت، اظهار کرد که این حملات نقض آشکار حاکمیت عراق و امنیت شهروندان این کشور تلقی می‌شود.

وزیر امور خارجه در این تماس تلفنی گفت ادامه‌ی این اقدامات خصمانه‌ی یک‌جانبه خطرناک خواهد بود و باید گفت‌وگو راهی برای متوقف کردن این حملات خصمانه‌ی غیرقابل‌توجیه باشد.

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ به بهانه‌ی دست داشتن احزاب کورد ایرانی در اعتراضات جاری ایران با موشک و پهپاد به اردوگاه‌های این احزاب در حومه‌ی شهرهای سلیمانیه و کوی‌سنجق حمله کرد.

سپاه پاسداران در پی این حملات در بیانیه‌ای تهدید کرده است که به اردوگاه‌های کوردهای مخالف جمهوری اسلامی در سراسر اقلیم کوردستان حمله خواهد کرد. حکومت جمهوری اسلامی احزاب کورد مخالف خود را ضدانقلاب و تروریست می‌نامد.

/ا.م