اتحادیه عرب حملات هوایی ایران به اقلیم کوردستان را محکوم کرد

"امنیت و ثبات کل منطقه را به خطر می‌اندازند"
اتحادیه کشورهای عرب، ادامه حملات هوایی ایران به اقلیم کوردستان را غیرقابل قبول دانست
اتحادیه کشورهای عرب، ادامه حملات هوایی ایران به اقلیم کوردستان را غیرقابل قبول دانست

اربیل (کوردستان٢٤) – اتحادیه کشورهای عرب، می‌گوید که حملات هوایی ایران به اقلیم کوردستان، امنیت و ثبات کل منطقه را به خطر می‌اندازند.

اتحادیه کشورهای عرب، امروز سه‌شنبه، با انتشار بیانیه‌ای، حملات هوایی ایران به برخی مناطق اقلیم کوردستان را محکوم کرد.

در بیانیه اتحادیه عرب آمده است که بمباران مجدد مناطق اقلیم کوردستان که به کشته و زخمی شدن شماری از افراد انجامیده است را محکوم می‌کنند و ادامه این رویکرد را غیرقابل قبول، تداوم نقض حاکمیت عراق، نشاندهنده پافشاری ایران بر عدم رعایت قوانین بین‌المللی و اصول حسن همجواری، می‌دانند.

همچنین تاکید شده که حملات، نه تنها حاکمیت عراق را نقض می‌کنند، بلکه امنیت و ثبات کل منطقه را به خطر انداخته و موجب تضعیف تلاش‌ها برای اعتمادسازی و کاهش تنش در منطقه می‌شوند.

بیانیه خاطرنشان کرده که تلاش ایران برای مقصر و مسئول دانستن دیگران در بحران‌های داخلی آن کشور، غیرقابل قبول است و تهدیدها و وارد کردن اتهامات به کشورهای عربی در این زمینه را "که هیچ مبنای واقعی ندارند"، محکوم می‌کنند.

اتحادیه کشورهای عرب، در بیانیه خود می‌گوید:" کشورهای عربی در امور داخلی همسایگان خود دخالت نمی‌کنند و انتظار رفتار متقابل از آنها را دارند".

و نیز حمایت خود از تمامی اقدامات دولت عراق در راستای حفاظت از حاکمیت و برقراری ثبات و امنیت این کشور در برابر تهدیدات منطقه‌ای را اعلام کرده است.

صبح روز دوشنبه ١٤ نوامبر، سپاه پاسداران ایران، پایگاه‌های حزب دموکرات کوردستان ایران و حزب کومله زحمتکشان کوردستان را در اقلیم کوردستان، آماج حملات موشکی و پهپادی کرد.

در اثر این حملات دست‌کم سه نفر جان باخته و هفت نفر دیگر مجروح شده‌اند.

دولت اقلیم کوردستان، ایالات متحده آمریکا و سازمان ملل، این حملات را به شدت محکوم کرده‌اند.

ب.ن