آلینا رومانوفسکی: ایران مدت‌هاست که در امور عراق دخالت می‌کند

"یکی از مهمترین اقدامات دولت فعلی عراق باید حل اختلافات با اقلیم کوردستان باشد"
آلینا رومانوسکی، سفیر آمریکا در عراق
آلینا رومانوسکی، سفیر آمریکا در عراق

اربیل (کوردستان٢٤) – سفیر آمریکا در عراق، می‌گوید که یکی از مهمترین اقدامات دولت فعلی عراق باید حل اختلافات با اقلیم کوردستان باشد.

آلینا رومانوفسکی، سفیر آمریکا در عراق، امروز پنجشنبه، در سومین مجمع سالانه صلح و امنیت خاورمیانه، که از سوی دانشگاه آمریکایی کوردستان در دهوک برگزار شد، موضوع حضور ایالات متحده در اقلیم کوردستان و عراق را مورد توجه قرار داد و گفت: "ما در اینجا خواهیم ماند و به ایفای نقش مثبت ادامه خواهیم داد تا طرف‌ها بتوانند به هم نزدیک شوند."

وی، آمادگی کشورش را برای تشویق همه طرف‌ها در راستای کاهش اختلافات اعلام کرد و بر اهمیت افزایش فرصت‌های توسعه و نیاز به حل اختلافات در عراق تاکید نمود.

رومانوفسکی، با اشاره به روابط آمریکا با اقلیم کوردستان و عراق، تقویت روابط بین اربیل و بغداد را به نفع همگان دانست و بر احترام گذاشتن به حاکمیت عراق تاکید کرد.

سفیر آمریکا، در خصوص مداخله ایران در امور عراق و حملات آن کشور به اقلیم کوردستان گفت:" ایران مدت‌هاست که در امور عراق دخالت می‌کند و حاکمیت عراق را زیر پا می‌گذارد، اما ایران همزمان همسایه‌ای فعال و دارای روابط سیاسی، اقتصادی و امنیتی با عراق است".

همچنین تاکید کرد که مشکل نقض حاکمیت عراق از سوی ایران باید توسط خود عراقی‌ها و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر این کشور حل شود و در عین حال روابط خوبی با ایران ایجاد کنند.

و نیز وظیفه دولت جدید عراق دانست که بر سازماندهی مجدد روابط در سطح منطقه تمرکز کند، زیرا به باور او این امر تاثیر خوبی بر تحقق صلح و امنیت در خاورمیانه خواهد داشت.

سفیر آمریکا در عراق، خاطرنشان کرد؛ یکی از مهمترین اقداماتی که دولت فعلی عراق باید انجام دهد، حل اختلافات با اقلیم کوردستان است.

همچنین حل اختلافات جریان‌های سیاسی اقلیم، اختلافات بر سر بخش نفت و بودجه عمومی، و بهره‌گیری از منابع اقتصادی به نفع همگان، از دیگر موضوع‌های مورد توجه سفیر آمریکا در عراق بود که اقدام در جهت آنها را ضروری دانست.

ب.ن