داعشی‌ها ٤ سرباز عراقی را در کرکوک کشتند

سر آن‌ها را از تن‌شان جدا کرده‌اند
محل کشتن سربازان عراقی در اطراف کرکوک
محل کشتن سربازان عراقی در اطراف کرکوک

اربیل (کوردستان٢٤) – داعشی‌ها در حمله به پایگاهی در کرکوک، چهار سرباز ارتش عراق را کشته و سر آن‌ها را از تن‌شان جدا کرده‌اند.

اوستا محمد، بخشدار قره انجیر از توابع استان کرکوک، به کوردستان٢٤ گفت که صبح امروز شنبه، در حمله به پایگاه ارتش عراق در شمال شرق کرکوک، که توسط هسته‌های مخفی داعش انجام شده است، چهار سرباز عراقی کشته شده‌اند.

اگرچه دولت عراق در سال ٢٠١٧، نابودی داعش را در این کشور اعلام کرد، اما آن سازمان تروریستی هنوز دست به حملات پراکنده در سراسر عراق می‌زند و به پایگاه‌های نظامی ارتش و نیروهای امنیتی حمله می‌کند.

کرکوک که از سال ٢٠١٧ به کنترل کامل ارتش عراق و نیروهای حشد الشعبی درآمده است، بخشی از مناطق مورد مناقشه بین اقلیم کوردستان و عراق است و طبق ماده ١٤٠ قانون اساسی باید اوضاع آن عادی‌سازی شود، اما این قانون اجرایی نشده و با خروج نیروی پیشمرگ اقلیم کوردستان از آن مناطق، شکاف امنیتی شدیدی ایجاد شده است که هسته‌های مخفی داعش با سوءاستفاده از آن علیه مردم غیرنظامی و ارتش عراق دست به حملات مسلحانه می‌زنند.

منابع آگاه به کوردستان٢٤ گزارش داده‌اند که داعشی‌ها پس از کشتن سربازهای عراقی، سر آنها را از تنشان جدا کرده‌اند.

کرکوک که یک شهر کوردستانی و پنجمین شهر بزرگ عراق از نظر جمعیت است، در دوره رژیم سابق از سال ١٩٦٨ تا سقوط آن در سال ٢٠٠٣، سیاست تعریب (عربی‌سازی) در آن اعمال شده و به همین دلیل دستخوش تغییرات جمعیتی شده است.

اقلیم کوردستان خواستار برگزاری همه‌پرسی با اجرای ماده ١٤٠ قانون اساسی شده است، تا در نتیجه آن سرنوشت کرکوک روشن شود و این شهر کوردستانی که تحت کنترل ارتش عراق و حشدالشعبی از نبود امنیت و مشکلات خدماتی بسیاری رنج می‌برد، از رفاه و آرامش برخوردار گردد.

ب.ن