آمریکا در مورد تهدیدات علیه امنیت و ثبات عراق ابراز نگرانی کرد

"نیروهایمان در عراق باقی می‌مانند"
عکس؛ آرشیو
عکس؛ آرشیو

اربیل (کوردستان٢٤) – ایالات متحده آمریکا، بر ابقای نیروهایش در عراق تاکید و در مورد تهدیدات علیه امنیت و ثبات عراق، ابراز نگرانی کرد.

ایالات متحده آمریکا، امروز شنبه اعلام کرد که نیروهایش در عراق باقی خواهند ماند، تا از نیروهای عراقی در نبرد مستمر آنها با داعش، حمایت کنند.

این اظهارات را کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی، در حاشیه کنفرانس منامه در بحرین و در دیدار با فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق، بیان کرد.

کلنل دیوید هرندون، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای، اعلام کرد که برت مک گورک، هماهنگ کننده امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا و باربارا لیف، دستیار وزیر امور خارجه در امور خاور نزدیک نیز در این دیدار حضور داشته‌اند و بر تعهد آمریکا به شراکت راهبردی با عراق، تاکید کرده‌اند.

هرندون، افزود که هیئت آمریکایی همچنین بر تعهد ایالات متحده به ابقای نیروهای آمریکایی در عراق، برای حمایت از نیروهای امنیتی این کشور در ادامه مبارزه با داعش، تاکید کرده است.

در حال حاضر نزدیک به ٢٥٠٠ سرباز آمریکایی در عراق حضور دارند که وظایف آنها پشتیبانی، آموزش و مشاوره به نیروهای عراقی و نیروی پیشمرگ اقلیم کوردستان است، امری که با هدف نابودی داعش انجام می‌‌شود.

سخنگوی پنتاگون خاطرنشان کرده که هیئت آمریکایی نگرانی‌های خود را در مورد تهدیدات علیه امنیت و ثبات عراق ابراز کرده و بر تلاش خود برای حمایت از دولت عراق برای دستیابی به ثبات اقتصادی، تاکید کرده است.

بغداد و واشنگتن در سال ٢٠٠٨، توافقنامه راهبردی امضا کرده‌اند که در سال ٢٠٠٩ لازم الاجرا شد و هدف اصلی از آن ایجاد همکاری‌های مشترک و بلندمدت در زمینه‌های سیاسی، دیپلماتیک، دفاعی، امنیتی، اقتصادی، بهداشتی، فناوری و... اعلام شده است.

ب.ن