واکنش ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا به حملات موشکی سپاه پاسداران به اقلیم کورستان

رسنانه‌ی سپاه پاسداران: "مقرهای باقی‌مانده‌ی مزدوران استکبار جهانی هدف دور جدید حملات موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه قرار گرفت"
حمله‌ی  موشکی سپاه پاسداران به اردوگاه حزب دمکرات کوردستان ایران
حمله‌ی موشکی سپاه پاسداران به اردوگاه حزب دمکرات کوردستان ایران

اربیل(کوردستان ۲۴)- سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران دقایق اولیه‌ی بامداد دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱، اردوگاه‌های احزاب کورد مخالف جمهوری اسلامی در اقلیم کوردستان را مورد حملات موشکی و پهپادی قرار داد.

فرماندهی ضد ترور کوردستان اعلام کرد که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بار دیگر مراکز و اردوگاه‌های احزاب کوردستان ایران در اقلیم کوردستان را مورد حملات موشکی و پهپادی قرار داد.

به گزارش کوردستان ۲۴ در این حملات اردوگاه کومله‌ی زحمتکشان در "بانه‌گوره" و "زرگویز" استان سلیمانیه  و اردوگاه‌های حزب دمکرات کوردستان ایران در شهر "کوی‌سنجق" و "جژنیکان" در استان اربیل مورد حمله‌ی پهپادی قرار گرفته است.

"خسارات سنگینی به تروریست‌ها وارد آمد"

سپاه پاسداران ایران با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تروریست نامیدن احزاب کورد مخالف جمهوری اسلامی، از حمله به اردوگاه‌های این احزاب در عمق خاک اقلیم کوردستان خبر داد. در اطلاعیه‌ی روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران آمده است: "در ادامه  انهدام  مقرها و مراکز توطئه، استقرار، آموزش و سازماندهی گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق، برخی از مقرهای باقی‌مانده مزدوران استکبار جهانی از ساعات اولیه بامداد امروز (دوشنبه) هدف دور جدید حملات موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه قرار گرفتند. طی این حملات که در مناطقی در عمق اقلیم شمال عراق ازجمله جژنیکان، زرگویز و کوی سنجق انجام گرفت، ضمن انهدام اهداف موردنظر، ضربات و خسارت‌های سنگینی به تروریست‌ها وارد آمد."

.

 

اعلام آماده‌باش در  بیمارستان‌‌ها و مراکز درمانی اقلیم کوردستان

وزارت بهداشت اقلیم کوردستان در پی حملات بامداد روز دوشنبه‌ی سپاه پاسداران به مناطقی در استان‌های اربیل و سلیمانیه اعلام کرد که تاکنون هیچ مجروحی به بیمارستان‌های اقلیم کوردستان مراجعه نکرده است.

در اطلاعیه‌ی وزارت بهداشت اقلیم کوردستان آمده است که به دستور وزیر بهداشت، بیمارستان‌های کوردستان آماده‌ی پذیرای مجروحان احتمالی این حملات هستند.

وزارت بهداشت اعلام کرده است که کلیه‌ی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اقلیم کوردستان در حال آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

در حالی که مدیر بیمارستان "شهید خالد" کوی سنجق اعلام کرد  در پی این حملات هیچ مجروحی به بیمارستان مراجعه نکرده است، لحظاتی پس‌ازآن حزب دمکرات کوردستان اعلام کرد که یکی از اعضای جوان این حزب براثر این حملات جان باخته است. رسانه‌های حزب دمکرات گزارش کردند که یک پیشمرگ این حزب به نام "بهزاد اسکات" در بر اثر این حملات جان باخته است.

بهزاد اسکات، پیشمرگ حزب دمکرات در حمله‌ی سپاه پاسداران جان باخت

کومله‌ی زحمتکشان کوردستان کە اردوگاه‌های آن در "زرگویز" حومه‌ی سلیمانیه مورد حمله قرار گرفت، اعلام کرده است این حملات خسارت جانی برجای نگذاشته است.

دو حزب کومله‌ی زحمتکشان کوردستان و کومله‌ی زحمتکشان کوردستان ایران ساعاتی پیش‌ازاین حملات اعلام کردند کە نیروهای خود را در قالب یک حزب واحد سازماندهی کرده‌اند.

ارتباط حملات جمهوری اسلامی به اقلیم کوردستان و سرکوب اعتراضات داخلی

حزب دمکرات کوردستان ایران که اردوگاه‌های آن در اقلیم کوردستان مورد حمله‌ی موشکی و پهپادی قرار گرفت، بامداد روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "تداوم این حملات جمهوری اسلامی در حالی است که اعتراضات فراگیر داخل کوردستان نیز، با شدیدترین شکل ممکن سرکوب می‌شود و در مدت چند روز  گذشتە دەها نفر از مردم کوردستان با شلیک مستقیم نیروهای رژیم جان خود را از دست دادە و صدها نفر نیز مجروح شده‌اند."

در ادامه‌ی این بیانیه آمده است: " جمهوری اسلامی در داخل با توسل به کشتار و سرکوب و در خارج نیز با حمله موشکی و پهپادی علیه مراکز احزاب سیاسی کوردستان، آخرین تقلاهای قبل از مرگش را انجام می‌دهد".

.

"این حملات تجاوز به تمامیت ارضی عراق است امنیت و ثبات خاورمیانه را به خطر می‌اندازد"

به گزارش کوردستان ۲۴، در پی حمله‌ی پهپادی به اردوگاه جژنیکان در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل، روال عادی پرواز و فرود هواپیماها در این فرودگاه ادامه یافت و لحظاتی پس از حمله‌ی پهپادی جنگنده‌های نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در آسمان اربیل به گشت‌زنی پرداختند.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای بیانه‌ای ضمن محکوم کردن حملات موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی اعلام کرد: «این حملات بی‌رویه و غیرقانونی غیرنظامیان را در معرض خطر قرار می‌دهد، حاکمیت عراق را نقض می‌کند، و امنیت و ثبات عراق و خاورمیانه را به خطر می‌اندازد.»

کنسولگری آلمان در اقلیم کوردستان نیز روز دوشنبه در توئیتی به زبان کوردی نوشت: "ما بار دیگر تکرار حملات موشکی و پهپادی به مناطقی در اقلیم کوردستان عراق را به‌شدت محکوم می‌کنیم. این حملات تجاوز آشکار دیگری به تمامیت ارضی و حاکمیت عراق است. از ایران می‌خواهیم به‌طور سریع این حملات را متوقف کند." 

.

 

/ا.م