بزرگ‌ترین باخت تیم ملی ایران در تاریخ جام جهانی فوتبال

روزنامه‌ی کیهان رسانه‌های فارسی‌زبان را عامل باخت تیم ایران معرفی کرد

اربیل(کوردستان ۲۴)- تیم ملی فوتبال ایران جام جهانی را با شکستی سنگین آغاز کرد و با خوردن شش گل از تیم ملی فوتبال انگلیس سنگین‌ترین شکست خود در تاریخ جام جهانی را تجربه کرد.

در اولین بازی از گروه دوم جام جهانی تیم ملی انگلیس موفق شد شش بر دو بر ایران را غلبه کند. برای انگلیس جود بلینگام، باکایو ساکا (۲ گل)، رحیم استرلینگ، مارکوس رشفورد و جک گریلیش گل زدند و گل‌های ایران را هم مهدی طارمی وارد دروازه انگلیس کرد.

نخستین بازی تیم ملی فوتبال ایران در برابر تیم انگلیس در حالی در قطر آغاز شد که اعتراض‌ها در ایران در جریان است و خشونت شدید حکومت در برخورد با معترضان، بر روی حضور ایران در جام جهانی سایه افکنده است. پیش از این بازی احسان حاج‌صفی، کاپیتان ایران نیز با معترضان در ایران ابراز همدردی کرده بود.

ویدئوهایی که بعد از بازی ایران و انگلیس منتشر شده، نشان می‌دهد که برخی تماشاچیان در برابر ورزشگاه علیه حکومت ایران شعار می‌دهند.  همچنین در ویدئوهای دیگر، تماشاچیان ایرانی دیده می‌شوند که به زبان‌های فارسی و انگلیسی شعار می‌دهند: «زن، زندگی، آزادی»، «آزادی برای ایران» و «مرگ بر دیکتاتور» برخی از تماشاچیان نیز تصاویری از کشته‌شدگان در اعتراض‌های اخیر در دست دارند.

روزنامه‌ی کیهان باخت در تیتر اصلی خود تحت عنوان "ایران ٢ انگلیس، اسرائیل، آل سعود و وطن‌فروشان داخلی و خارجی ۶"، در بخشی از یک مطلب بلند نوشت: " نکته‌ی قابل تأمل اینکه تیم ملی فوتبال ایران در حالی در این بازی نتیجه را به تیم انگلیس واگذار کرد که از هفته‌ها پیش، از رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی و آل سعود گرفته تا وطن‌فروشان داخلی و خارجی جنگ روانی- رسانه‌ای ناجوانمردانه و بی‌سابقه‌ای علیه این تیم به راه انداخته بودند. "

کیهان در ادامه نوشت که " رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی علاوه بر فضاسازی و عملیات روانی علیه تیم ملی فوتبال ایران، علیه میزبانی قطری‌ها در بزرگ‌ترین رخداد ورزشی ۲۰۲۲ نیز شمشیر را از رو بسته‌اند."

/ا.م