نگرانی‌ها از "اعمال خشونت" در شهرهای کوردستان

اعلام اعتصاب عمومی برای حمایت از کوردستان
اعترضات در ایران ادامه دارند
اعترضات در ایران ادامه دارند

اربیل (کوردستان٢٤) – در حالیکه شماری از مقام‌های امنیتی ایران در شهرهای کوردستان، از سوی آمریکا تحریم شده‌اند، در سراسر ایران برای حمایت از کوردستان، اعتصاب عمومی اعلام شده است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز دوشنبه ٢١ نوامبر، سه مقام امنیتی ایرانی را به دلیل سرکوب اعتراضات آن کشور به ویژه در کوردستان تحریم کرد.

برایان ای. نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی، اعلام کرد:" طبق گزارش‌ها، نظام ایران کودکانی را که برای آینده‌ای بهتر به خیابان‌ها آمده‌اند، مورد هدف قرار داده و به ضرب گلوله می‌کشد".

او همچنین خواستار "توقف خشونت‌ها" علیه معترضان از جمله در شهر مهاباد کوردستان شد.

خزانه‌داری ایالات متحده، تاکید کرده که از زمان آغاز اعتراضات، شهرهای کوردستان از جمله سنندج و مهاباد، "با واکنش شدید امنیتی مواجه شده‌اند".

تحریم‌ها، فرماندار و فرمانده نیروی انتظامی سنندج و فرمانده قرارگاه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال غرب ایران موسوم به قرارگاه حمزه سیدالشهدا را شامل شده‌اند.

امروز پنجشنبه، برای حمایت از شهرهای کوردستان در سراسر ایران اعتصاب عمومی اعلام شده است.

پیش از این کاخ سفید، از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا و انگلستان علیه ایران که به دلیل "سرکوب اعتراضات" اعمال شد، حمایت کرده است.

ایران به شدت این تحریم‌ها را محکوم کرده است و ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه آن کشور، اعلام کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا و انگلستان علیه برخی افراد و مشاغل ایرانی "غیر موجه، نامشروع و مداخله جویانه" هستند.

در شهر‌های کوردستان علمای دینی نیز به معترضان پیوسته‌اند و "سرکوب و خشونت" را محکوم کرده‌اند.

ب.ن