شاخوان عبدالله: شبه‌نظامیان از مراکز شهرهای عراق خارج می‌شوند و مرزبانان بیشتری در مرزهای اقلیم مستقر می‌گردند

"حفظ امنیت شهر‌های عراق به نیروهای پلیس سپرده خواهد شد"
شاخوان عبدالله، معاون رئیس مجلس نمایندگان عراق
شاخوان عبدالله، معاون رئیس مجلس نمایندگان عراق

اربیل (کوردستان٢٤) – معاون رئیس مجلس نمایندگان عراق، می‌گوید که شبه‌نظامیان از مراکز شهرهای عراق خارج می‌شوند و مرزبانان بیشتری در مرزهای اقلیم کوردستان، مستقر می‌گردند.

شاخوان عبدالله، معاون رئیس مجلس نمایندگان عراق، درباره مستقر کردن شمار بیشتری از نیروهای مرزبانی در مرزهای اقلیم کوردستان با کشورهای همسایه، به گزارشگر کوردستان٢٤ گفت که یک طرح امنیتی کلی از سوی کابینه جدید دولت در حال اجرا است و بنا بر آن، شبه‌نظامیان و نیروهای ارتش، مراکز شهرهای عراق را ترک خواهند کرد و حفظ امنیت شهر‌ها به نیروهای پلیس سپرده خواهد شد.

معاون رئیس مجلس، اظهار داشت که در چارچوب آن طرح، نیروی مرزبانی منطقه (یک) که بیشتر آنها کورد و تحت فرمان دولت فدرال هستند، در مرزهای یاد شده مستقر می‌شوند و محل فرماندهی آنها نیز با موافقت دولت فدرال در اربیل خواهد بود.

آقای شاخوان عبدالله، اظهارات برخی مقام‌های کشورهای همسایه، مبنی بر عدم امنیت در مرزهای زمینی را "بهانه" خواند، "زیرا آن کشورها عمق مناطق شهری را هدف می‌گیرند".

اخیرا پایگاه‌های احزاب کورد مخالف ایران در داخل مرزهای اقلیم کوردستان، از سوی سپاه پاسداران ایران مورد هدف حملات هوایی قرار گرفته و دلیل آن دست داشتن آنها در اعتراضات جاری آن کشور، اعلام شده است.

این در حالی‌‌ست که نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کوردستان، اعلام کرده است که هیچ دلیلی برای حملات هوایی به اقلیم کوردستان، نمی‌بینند.

ب.ن