سفین دزه‌ای: اقلیم کوردستان هرگز برای امنیت ملی کشورهای اطراف عامل تهدید نبوده است

"حمایت‌های هلند از نیروی پیشمرگ اقلیم کوردستان ادامه خواهند داشت"
سفین دزه‌ای، رئیس اداره روابط خارجی دولت اقلیم کوردستان
سفین دزه‌ای، رئیس اداره روابط خارجی دولت اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – رئیس اداره روابط خارجی دولت اقلیم کوردستان، تاکید کرد که اقلیم هرگز امنیت ملی کشورهای همسایه را تهدید نکرده است.

سفین دزه‌ای، رئیس اداره روابط خارجی دولت اقلیم کوردستان، امروز سه‌شنبه پس از دیدار با کایسا اولنگرن، وزیر دفاع هلند، در یک نشست رسانه‌ای در اربیل، اعلام کرد که همکاری و حمایت‌های هلند از نیروی پیشمرگ اقلیم کوردستان و نیروهای فدرالی، ادامه خواهند داشت و نیروهای هلند نیز در عراق باقی خواهند ماند، "زیرا احتمال بروز دوباره تهدید و خطرات داعش را وارد می‌دانند".

وی افزود که وزیر دفاع هلند بر حمایت از اقلیم کوردستان به عنوان عامل ثبات در منطقه، تاکید نموده است.

همچنین با اشاره به حملات اخیر ایران به اقلیم کوردستان، گفت که موضع هلند در قبال آن در چارچوب سیاست اتحادیه اروپا مطرح شده است و خاطرنشان کرد که اقلیم خواستار دور نگهداشتنش از تنش‌ها شده است و می‌خواهد کشورها به حاکمیت عراق احترام بگذارند و اختلافات از طریق گفتگو و مذاکره حل شوند.

آقای دزه‌ای، تاکید کرد:"اقلیم کوردستان هرگز برای امنیت ملی کشورهای اطراف، عامل تهدید نبوده است".

و با اشاره به اینکه به دیده اهمیت به ایران می‌نگرند و روابطی دیرین با آن کشور دارند، اظهارات برخی مقامات ایران را بی اساس خواند "زیرا اقلیم کوردستان تلاش کرده است که عامل ثبات در منطقه باشد و به موقعیتی برای بی‌ثباتی و اعمال خصومت علیه کشورهای دیگر تبدیل نشود".

پیش از این شماری از مقامات رسمی ایران، اقلیم کوردستان را عامل بی‌ثباتی مرزهای آن کشور دانسته‌اند.

ب.ن