قوه‌ی قضائیه‌ی ایران از اعدام چهار نفر به اتهام " همکاری با موساد» خبر داد

این افراد به ربودن و گرفتن اعتراف از یک سپاهی به نفع اسرائیل متهم شده‌اند

اربیل(کوردستان ۲۴)- در ایران چهار نفر به جرم همکاری با سازمان اطلاعاتی اسرائیل  روز یکشنبه ١٣ آذر  به دار آویخته شدند.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه‌ی قضائیه‌ی ایران اسامی اعدام شدگان را "حسین اردوخانزاده"، "شاهین ایمانی محمودآباد"، "میلاد اشرفی آتباتان" و "منوچهر شهبندی به جندی" اعلام کرده است.

قوه قضائیه‌ی ایران می‌گوید این افراد عضو یک «شبکه اراذل‌واوباش» بوده‌اند که «اقدام به سرقت و تخریب اموال شخصی و عمومی، آدم‌ربایی و اخذ اعترافات ساختگی» می‌کردند.

در خبر خبرگزاری میزان، اشاره صریحی به انتشار ویدئوهای چند ماه اخیر منتسب به اسرائیل نشده اما اندکی پیش از کشته شدن حسن صیاد خدایی، از افسران نیروی قدس سپاه، رسانه‌های اسرائیل صدا و تصویر مردی به نام منصور رسولی منتشر کرده بودند.

در این فایل، این مرد می‌گفت که حکومت ایران از او خواسته یک اسرائیلی در ترکیه و یک خبرنگار در فرانسه و یک ژنرال آمریکایی در آلمان را به قتل برساند.

مدتی بعد ویدئوی دیگری از فرد دیگری به نام یدالله خدمتی منتشر شد که می‌گفت از نیروهای آماد و پشتیبانی سپاه پاسداران است که فرماندهی آن را علی‌اصغر نوروزی بر عهده دارد.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، با اعلام ارتباط این بازجویی با موساد، اعلام کرد افرادی که یدالله خدمتی را ربوده بودند «اراذل‌واوباش» بودند.

بر اساس گزارش خبرگزاری میزان، سه نفر دیگر در این پرونده، به اتهام‌های «معاونت در آدم‌ربایی و نگهداری سلاح» به ۵ تا ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

/ا.م