سامانه الکترونیکی نظارت بر امور تدارکات نهادهای دولت اقلیم کوردستان راه‌اندازی شد

"بایستی اقلیم کوردستان در دیجیتالی کردن خدمات تسریع کند"
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان در ٢٤ اوت ٢٠٢٢ سامانه الکترونیکی صدور گواهینامه رانندگی را افتتاح کرد
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان در ٢٤ اوت ٢٠٢٢ سامانه الکترونیکی صدور گواهینامه رانندگی را افتتاح کرد

اربیل (کوردستان٢٤) – سامانه الکترونیکی نظارت بر امور تدارکات نهادهای دولت اقلیم کوردستان، با همکاری کره جنوبی در چند نهاد دولت راه‌اندازی شد.

امروز یکشنبه، زاگرس فتاح، معاون وزیر برنامه‌ریزی اقلیم کوردستان، در مراسمی با حضور چو کی جونگ، سرکنسول کره جنوبی در اقلیم، سامانه الکترونیکی نظارت بر امور تدارکات چند نهاد دولت اقلیم را کلید زد. این سامانه با همکاری دولت کره جنوبی راه‌اندازی شده و قرار است توسعه یابد و در دیگر نهادها نیز از آن بهره گرفته شود.

در مراسم گشایش سامانه، اعلام شد که ابتدا در وزارتخانه‌های بهداشت، کشاورزی، برق، آبادانی و مسکن و استانداری اربیل، راه‌اندازی می‌شود.

آقای زاگرس فتاح، طی ایراد سخنانی در این مراسم، اظهار داشت که کارمندان ادارات دولتی برای کار با سامانه، آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

کارمندان ادارات دولتی برای کار با سامانه الکترونیکی آموزش‌های لازم را دیده‌اند
"کارمندان ادارات دولتی برای کار با سامانه الکترونیکی آموزش‌های لازم را دیده‌اند"

با راه‌ندازی سامانه الکترونیکی نظارت بر امور تدارکات نهادها، کلیه امور مربوط به تامین نیازمندی‌ها، مناقصات و مزایده‌ها تحت کنترل قرار گرفته و امکان دخل و تصرف در آن وجود نخواهد داشت، به همین دلیل گام مهمی در مقابله با فساد و کاغذ‌بازی رایج شمرده می‌‌شود.

شرکت‌ها می‌توانند در تمامی زمینه‌های مربوط به روندهای مناقصه از جمله درخواست و اعلام طرح، از این سامانه بهره‌مند شوند.

معاون وزیر برنامه‌ریزی اقلیم کوردستان، این اقدام را بخشی از تلاش‌های دولت اقلیم برای کاهش کاغذبازی اداری و افزایش سطح شفافیت در امور اعلام کرد.

سرکنسول کره جنوبی نیز در این مراسم سخنرانی کرد و با اشاره به اینکه راه‌اندازی سامانه، هجدهمین طرحی است که با همکاری دولت اقلیم کوردستان اجرایی کرده‌اند، تاکید نمود که کره جنوبی از سال ٢٠٠٤ تاکنون به ارزش ١٥٠ میلیون دلار به دولت اقلیم کوردستان، کمک‌ مالی کرده است.

"تا سال ٢٠٢٥ کاغذبازی اداری در اقلیم کوردستان کاملا پایان می‌یابد"

وی افزود که بایستی اقلیم کوردستان، در الکترونیکی کردن خدمات تسریع کند، زیرا تاخیر در کنار گذاشتن روش‌های قدیمی، آلوده کردن بیشتر محیط زیست را به دنبال خواهد داشت.

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، در ماه اکتبر راهبرد تحول الکترونیکی دولت اقلیم را اعلام و تاکید کرد که تا سال ٢٠٢٥ کاغذبازی اداری در اقلیم کوردستان کاملا پایان می‌یابد.

قرار است در چارچوب این تلاش‌های دولت، روادید سفر به اقلیم نیز به صورت الکترونیکی صادر شود.

ب.ن