در پایتخت و ده‌ها شهر دیگر ایران اعتصاب عمومی از سر گرفته شد

رئیس قوه‌ی قضائیه‌ی ایران از مردم خواست از برپایی اعتراضات پرهیز کنند

اربیل (کوردستان ۲۴)- شبکه‌های اجتماعی از تعطیلی بازار در دستکم ۳۷ شهر ایران خبر می‌دهند.

قوه‌ی قضاییه تهدید به احکام سنگین برای معترضان کرده است. خیابان‌ها صحنه‌ی اعتراض و شعار علیه رهبر جمهوری اسلامی ایران است.

بنابر خبرهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی روز دوشنبه ۱۴ آذر بازاریان در دستکم ۳۷ شهرایران دست به اعتصاب زده‌اند.

بازار چراغ برق و بازار بزرگ تهران همچنین بازار شهرهایی چون لاهیجان، زرین‌شهر، یزدانشهر، اصفهان، اِوَز، بندرعباس، کامیاران، ایلام، کرج، دزفول، مرودشت، سرابله، جم، گناوه، بجنورد، زرین‌دشت، بوشهر و شهریار تعطیل است.

گروه‌های مختلف و سلبریتی‌ها در فراخوان‌هایی مردم ایران را در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر مصادف با روز دانشجو در ایران، بە تحصن و برگزاری اعتراضات دعوت کرده‌اند.

از سوی دیگر، غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه‌ی قضائیه‌ی جمهوری اسلامی روز دوشنبه گفت: "کسانی که در دل و ذهن کسبه و بازاریان رعب و وحشت ایجاد کرده و آن‌ها را تهدید می‌کنند که اگر مغازه‌شان را نبندند، آن را به آتش می‌کشند یا کسانی که کامیون داران و رانندگان زحمتکش را تهدید می‌کنند که اگر بارها را به مقصد برسانند به ماشین‌های‌شان آسیب وارد می‌آورند؛ این‌ها موارد و مصادیق ایذاء و آزار رساندن به مردم است؛ لذا مسئولان قضایی و انتظامی و امنیتی به این قبیل موارد ساده ننگرند و با سرعت و قاطعیت به شناسایی و دستگیری و محاکمه این عناصر ایذاء مردم بپردازند".

/ا.م