تلاش برای تولید انبوه و باکیفیت محصولات کشاورزی اقلیم کوردستان + ویدیو

با هدف افزایش میزان صادرات
kurdistan24.net

اربیل (کوردستان٢٤) – اقلیم کوردستان در حال صادر کردن هزار تن انار به کشورهای منطقه و اروپایی است و کشاورزان و باغداران اقلیم در صدد بالا بردن کیفیت و تولید انبوه سایر محصولات کشاورزی با هدف افزایش میزان صادرات آن هستند.

در جشنواره انار حلبچه فقط انارهای درشت و خوشرنگ نظر بازدیدگنندگان را جلب نمی‌کنند، گردانندگان جشنواره، آب انار هم عرضه کرده‌اند، اما اینبار نه در داخل بطری‌های پلاستیکی، بلکه در حوضچه‌ای که صدای ریزش آب انار از بالای آن و رنگ یاقوتی شیفته کننده‌اش، هوس چشیدن و سر کشیدن یک لیوان آب انار ترش و شیرین را به دل هر بازدیدکننده‌ای می‌اندازد.

می‌گویند انار حلبچه در جهان همتا ندارد، در اقلیم متقاضایان بسیاری دارد و صادرات آن به کشورهای خارجی آغاز شده است.

آزاد محمد، کشاورز نمونه، می‌گوید:"اگر برای صادرات هندوانه، خیار و گوجه نیز تلاش کنیم، از بخش کشاورزی حمایت بزرگی شده است، به طوریکه می‌تواند در متنوع‌سازی منابع درآمد، بسیار تاثیرگذار باشد و جایگزین نفت شود".

در جشنواره انار حلبچه آب انار هم عرضه شد
در جشنواره انار حلبچه آب انار هم عرضه شد

اقلیم کوردستان در حال صادرات هزار تن انار به کشورهای منطقه و اروپایی است.

مصطفی عبدالرحمان، رئیس اتحادیه وارد کننده و صادر کنندگان، به گزارشگر کوردستان٢٤ گفت:"٥٠٠ تن انار صادر کرده‌ایم، و در حال آماده کردن ١٥٠ تن دیگر برای صادرات به کشورهای انگلستان، کویت و امارات متحده عربی، هستیم".

کابینه نهم دولت اقلیم کوردستان به ریاست مسرور بارزانی، در چارچوب برنامه متنوع‌سازی منابع درآمد، توسعه بخش کشاورزی را به عنوان یکی از اولویت‌های کار خود معرفی کرده است.

و این، کشاورزان و باغداران اقلیم را به تلاش برای تولید باکیفیت و انبوه سایر محصولات کشاورزی تشویق کرده است، بی‌گمان با هدف افزایش میزان صادرات.

قرار است وزارت کشاورزی دولت اقلیم کوردستان، در سال میلادی جاری دو هزار تن محصول انار را به کشورهای خارجی صادر کند.

ب.ن