مسرور بارزانی و کاتالین نواک بر تداوم و تحکیم مناسبات تأکید کردند

رئیس‌جمهور مجارستان روز گذشته وارد اقلیم کوردستان شد

اربیل(کوردستان ۲۴)- مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کوردستان عراق روز شنبه۱۹ آذر ۱۴۰۱ در اربیل  با کاتالین نواک رئیس‌جمهور مجارستان دیدار کرد.

در این دیدار توسعه‌ی روابط مجارستان و اقلیم کوردستان، آخرین تحولات عراق و منطقه و وضعیت همزیستی مسالمت‌آمیز میان اقلیت‌ها در اقلیم کوردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نخست‌وزیر از سفر رئیس‌جمهور مجارستان به اقلیم کوردستان ابراز خرسندی کرد و از حمایت مستمر این کشور از نیروهای پیشمرگه در چارچوب ائتلاف بین‌المللی قدردانی کرد. نخست‌وزیر همچنین بر تمایل اقلیم کوردستان برای تقویت روابط با مجارستان تأکید کرد.

در ادامه‌ی این دیدار، رئیس‌جمهور مجارستان نیز با قدردانی از قهرمانی پیشمرگان در مبارزه با تروریست‌های داعش، به امنیت، ثبات، پیشرفت و آبادانی اربیل و اقلیم کوردستان اشاره و آمادگی کشورش را برای توسعه روابط همه‌جانبه با اقلیم کوردستان اعلام کرد.

تداوم اصلاحات در کابینه‌ی نهم و اهمیت حل‌وفصل مسائل اقلیم کوردستان و دولت فدرال عراق بر طبق قانون اساسی از دیگر موضوعات مورد بحث این دیدار بود.

کاتالین نواک، رئیس‌جمهور مجارستان روز جمعه ۱۸ آذر، در چارچوب سفر به عراق وارد اقلیم کوردستان شد و در فرودگاه بین‌المللی اربیل مورد استقبال نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کوردستان قرار گرفت

/ا.م