دیدار رئیس اقلیم کوردستان با سفرای آمریکا و انگلستان در عراق

تلاش‌‌ها برای حل مسائل بین اربیل و بغداد بررسی شدند
نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کوردستان با سفرای آمریکا و انگلستان در عراق دیدار کرد
نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کوردستان با سفرای آمریکا و انگلستان در عراق دیدار کرد

اربیل (کوردستان٢٤) – سفرای آمریکا و انگلستان در دیدار با رئیس اقلیم کوردستان، تلاش‌ها برای حل مسائل معوق مانده بین اقلیم کوردستان و بغداد را برسی کردند.

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کوردستان، امروز چهارشنبه در اربیل، از آلینا رومانوفسکی، سفیر ایالات متحده در عراق، استقبال کرد.

در این دیدار، سفر اخیر رئیس اقلیم به بغداد و دیدار وی با مقامات بلند پایه این کشور بررسی شد و ضمن تاکید بر تلاش برای حل مسائل معوق مانده بین اربیل و بغداد بر مبنای قانون اساسی و پایبندی به نظام فدرالی، برنامه کار دولت جدید عراق مورد توجه قرار گرفت.

همچنین با اشاره به اهمیت مذاکرات مستمر بین اربیل و بغداد و دست‌یافتن به تفاهم، بر انجام کار مشترک نیروهای سیاسی تاکید شد و حمایت از دولت جدید عراق، ضروری دانسته شد.

دیدار رئیس اقلیم کوردستان با آلینا رومانوفسکی، سفیر آمریکا در عراق

آقای بارزانی و خانم رومانوفسکی، شرایط کنونی را فرصتی برای حل مسائل عراق تلقی کردند.

رئیس اقلیم، خاطرنشان کرد که وجود دیدگاه مشترک برای مدیریت کشور و سرمایه‌های آن ضرورت دارد، به طوریکه فرصت شغلی و رفاه برای شهروندان فراهم نموده و موجب آرامش، ثبات و حفظ حاکمیت شود.

اهمیت حفظ امنیت مرزها و تلاش مشترک اربیل و بغداد در راستای آن، اجرای توافق عادی‌سازی اوضاع شنگال، متنوع‌سازی منابع درآمد، تشویق سرمایه‌گذاران خارجی به سرمایه‌گذاری در عراق و اقلیم کوردستان، سازماندهی مجدد نیروهای پیشمرگ و موانع پیش روی آن، روابط عراق با کشورهای همسایه و منطقه، از دیگر موضوع‌‌های مورد گفتگو در این دیدار بودند.

دیدار رئیس اقلیم کوردستان با مارک برایسون ریچاردسون، سفیر انگلستان در عراق
دیدار رئیس اقلیم کوردستان با مارک برایسون ریچاردسون، سفیر انگلستان در عراق

رئیس اقلیم، امروز از مارک برایسون ریچاردسون، سفیر انگلستان در عراق نیز استقبال کرد و ضمن تاکید بر پیشبرد روابط انگلستان با عراق و اقلیم کوردستان، درباره تحولات اخیر عراق گفتگو کرده و تلاش‌‌ها برای حل مسائل بین اربیل و بغداد را مورد توجه قرار دادند.

همچنین با بررسی اوضاع داخلی اقلیم کوردستان، همبستگی نیروهای سیاسی اقلیم را به ویژه در بغداد ضرورت دانستند.

دیدار سفرای آمریکا و انگلستان با رئیس اقلیم کوردستان، در حالی انجام شده که دولت جدید این کشور در حال برداشتن گام‌هایی برای تحکیم پایه‌های دولت در عراق است.

ب.ن