حمله مرگبار داعش به پلیس فدرالی در کرکوک بررسی می‌شود

"رئیس ستاد ارتش عراق وارد کرکوک شد"
عبدالامیر یارالله، رئیس ستاد ارتش عراق (سمت چپ) پس از حمله مرگبار داعش، وارد استان کرکوک شد
عبدالامیر یارالله، رئیس ستاد ارتش عراق (سمت چپ) پس از حمله مرگبار داعش، وارد استان کرکوک شد

اربیل (کوردستان٢٤) – وزارت دفاع عراق، حمله روز گذشته بقایای داعش به پلیس فدرالی در کرکوک را بررسی می‌کند.

مقام‌های ارشد وزارت دفاع عراق، امروز دوشنبه، وارد کرکوک شدند، تا در مورد حمله مرگبار روز گذشته عناصر داعش به یک واحد پلیس فدرالی در کرکوک، تحقیق کنند.

گزارشگر کوردستان٢٤ از کرکوک گزارش داد که روز یکشنبه ١٨ دسامبر در اثر انفجار بمب در نزدیکی روستای صفرا، از توابع رشاد در جنوب کرکوک، ٩ نفر از نیروهای پلیس فدرال کشته و یک نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بر پایه گزارش، پس از این انفجار، بلافاصله بین پلیس و عناصر داعش، درگیری مسلحانه رخ داده و در آن یکی از داعشی‌ها به هلاکت رسیده است.

در بیانیه وزارت دفاع، آمده است که عبدالامیر یارالله، رئیس ستاد ارتش عراق و قیس خلف آل محمدی، معاون فرماندهی عملیات مشترک، در راس یک هیئت وارد کرکوک شده و می‌خواهند "شرایط وقوع حادثه تروریستی" را بررسی کنند.

حمله روز گذشته، یکی از مرگبارترین حملات اخیر داعش در عراق به شمار می‌آید.

  • بیشتر بخوانید:

     ٩ پلیس در کرکوک کشته شدند

در اواخر نوامبر نیز چهار سرباز عراقی در یک پاسگاه در جنوب کرکوک، کشته شدند.

پس از حوادث ١٦ اکتبر ٢٠١٧ و لشکرکشی ارتش عراق و نیروهای حشد شعبی، نیروی پیشمرگ اقلیم کوردستان از منطقه کرکوک خارج شد. خروجی که باعث ایجاد شکاف امنیتی در منطقه شد و بقایای داعش با سوءاستفاده از آن حملات به غیرنظامیان و پایگاه‌های نظامی را افزایش دادند.

بعدها با هدف رویارویی با بقایای داعش، دو تیپ مشترک از نیروهای پیشمرگ اقلیم کوردستان و ارتش عراق تشکیل شد، اما تاکنون به دلیل عدم اختصاص بودجه لازم، قادر به انجام عملیات نیستند.

سرلشکر عبدالخالق طلعت، نماینده دولت اقلیم کوردستان در فرماندهی نیروهای مشترک عراق، به کوردستان٢٤ گفت که با تصویب بودجه ٢٠٢٣ در مجلس نمایندگان عراق، مشکل تامین بودجه تیپ‌های مشترک حل خواهد شد.

تداوم تحرکات بقایای داعش در حالی‌ست که نیروی هوایی عراق، از حملات منظم خود به مخفی‌گاه‌های آن سازمان تروریستی در مناطق مختلف این کشور خبر داده است.

ب.ن